Iskolánkban egy tágabb, a tanulás tanulására/tanítására koncentráló projekt részeként próbáltam meg kidolgozni egy olyan, egy tanórát felölelő anyagot, amely ezen belül a figyelem és az emlékezet szerepére összpontosít. A cél az volt, hogy a tanulók ismerjék a memória típusait, a hosszútávú memória és a bevésés fontosságát a tanulás szempontjából. Képesek legyenek a gyakorlatban, saját tanulásuk során alkalmazni a tanóra során elsajátított tanulási módszereket, illetve hajlandóak legyenek, nem tanári vagy iskolai nyomásra, hanem saját érdekükben új módszereket kipróbálni ahhoz, hogy hatékonyabban tudjanak tanulni. Ezen felül arra próbáltam ösztönözni őket, hogy a jövőben önállóan is keressenek olyan megoldásokat, online gyakorlatokat, amelyek segíthetik őket a hatékonyabb, tartós tanulásban. Az elméleti megalapozás kidolgozásában Handlery Gyöngyi kolléganőm vállalt főszerepet.
Vélemény, hozzászólás?