Jancsóné Németh Ibolya vagyok a Dobos C. József Vendéglátóipari Technikum és Szakképző Iskolából, a BGSZC módszertani pályázatain több éve veszek részt, mint bíráló vagy pályázó.
Aki nem ismeri az őt körülvevő világ szerkezetét és nem érti működését, az óhatatlanul előbb-utóbb tönkreteszi azt, és csak hulladékot hagy örökül utódainak. E gondolat szellemében igyekszem diákjaim és kollégáim figyelmét ráirányítani, mennyire fontos a fejlődés fenntarthatósága. Mint cseppben a tenger a fenti gondolatkör motiválja és hatja át a pályázatra szánt projektet, a Fűvészkert meglátogatását, amelyben a megvalósítás lényeges eleme az egyes részletek közvetlen megélése, megtapasztalása.
Az un. gamifikációs módszerrel, amely játékok vagy játéktechnikák felhasználását jelenti, azok a diákok is eredményesebben fogadják be az új ismereteket, akik amúgy a tantárgy iránt mérsékelt érdeklődéssel viseltetnek (ha egyáltalán…). Az érzékszervekkel való észlelés közvetlen információkat közvetít számunkra a világból, segítve ezzel a világban való tájékozódásunkat. A projekt keretében megismerkedtünk a különböző növények jellegzetességeivel (szín, illat, formák, textúrák). Illatmegfigyelőként jó mélyeket szippantottunk a levegőből, morzsolgattuk az ujjaink között a leveleket, hogy közelről érezzük illatukat, és bőrünkön közvetlenül is tanulmányozhattuk nyugtató hatásukat. A projekt produktumaként illatos képek is készültek különböző aromás növények felhasználásával.
A botanikus kertben töltött tanóra a 11. osztályos diákok számára koncentráltan nyújtotta a természettudományos, történeti és irodalmi ismeretek széles palettáját, a megszerzett ismeretek rendszerezésére és elmélyítésére pedig az utólagos prezentáció szolgált.
Vélemény, hozzászólás?