Több Centrumos módszertani pályázaton vettem már részt, ez a kiírás azért tetszett nagyon, mert nem volt kötött, bármilyen témát, bármilyen órán alkalmazott ötletet be lehet mutatni.
Sok éve vagyok a pályán, ez idő alatt számos tantárgyat tanítottam már. Újdonság volt a Játékos személyiségfejlesztés tantárgy tanítása számomra, de lassan év vége felé úgy érzem, jó lenne, ha nem csak az Oktatási szakasszisztens ágazaton lenne ez a tantárgy.
9. osztályosokkal foglalkoztam a témával, de már az órát megelőző hetekben gondolkodtam azon, hogyan tudnám feldolgozni ezt úgy, hogy szemléletes, játékos, de mégis érthető legyen.
A kamaszok számára ez az időszak nehéz, olykor viharos, e tantárgy keretében számos olyan dologról tudunk szót ejteni, ami megkönnyíti a kamaszkort átvészelni, illetve reálisabb ön- és társismeretre is tanít.
Az óra végeztével a gyerekek reakcióit hallva úgy éreztem, hogy sikerült a tananyag átadásán kívül javítani az önértékelésükön, önbizalmukon is.
Vélemény, hozzászólás?