30 éve tanítok magyar-francia szakos tanárként a Hunfalvy Technikumban, így több alkalommal is részt vehettem a BGSZC módszertani pályázatán. Fontosnak tartom, hogy idegennyelvórán a nyelv csak eszköz legyen ahhoz, hogy új ismereteket szerezzünk, gondolatainkat elmondhassuk, empátiát tanulhassunk. Pályamunkámul egy olyan órámat választottam, amelyen a diákok egy lakossági fórumot szimulálnak, és azon vitatkoznak, hogy jó-e, ha a várost elkerülő körgyűrű az ő képzeletbeli településükön megy át. Tanulóim szeretik az ilyen típusú szerepjátékokat, hiszen az általuk választott figura mögé bújva bátrabban megszólalnak, illetve olyan szereppel, véleménnyel azonosulhatnak, ami (akár) távol áll tőlük. Mivel személyesen érintetté válnak a témában jobban megragad bennük az elméleti tananyag (jelen esetben a nagyvárosok környezetszennyezése), valamint a nevelési cél (tennünk kell környezet megóvása érdekében valamit).
Vélemény, hozzászólás?