Először készítettem pályázatot, mely egy többször kipróbált óratervemet tartalmazza. 45 perc néha sok, néha kevés. A tapasztalatom az, hogyha játékos, de kellően érthető és kreatív feladatokat kapnak a diákok, repül az idő. Mindenki számára kellemesebb, ha még választani is lehet, és megtalálhatják a számukra megfelelő rajzos vagy írásos vagy digitális munkaformát. Én is szeretem az olyan feladatokat, amelyek ugyan „csak” megalapozzák, előkészítik az ismeretlen fogalmak, tartalmak elsajátítását, de közben szabadjára engedik a fantáziát, a kreativitást. Így ugyan csak később áll össze a kép, mit, mire használunk, addig is megfejtendő rejtvényként tekintünk a szövegeinkre, és ez izgalmassá tehet egy több százéves művet is. Szándékom szerint a tanár és a diák közös munkája visz közelebb a megfejtéshez, megértéshez.
Vélemény, hozzászólás?