3. éve dolgozom a Budai Gimnáziumban, tavaly pályáztam először. Idén egyénileg és egy kolléganőmmel közösen is pályázunk. Örülök a lehetőségnek, egyrészt megmutathatom a bevált ötleteimet, másrészt szívesen ismerkedem a többiek munkával, ezekből is folyamatos inspirációkat kapok.
Fontosnak tartom az újszerű, kreatív módszereket, a tanulók önállóságára építő munkafolyamatokat. Most az egyéni pályázatomat mutatom be.
Egyik kedvenc témám a társművészetek bevonása az irodalomba. Fontosnak tartom, hogy az irodalmat más művészetekkel együtt tanítsam, de célom nem pusztán az, hogy illusztrációként használjak fel képzőművészeti alkotásokat, hanem többi művészeti ágból kiindulva értelmezzünk szövegeket.
Ebben a projektben a az Ikarosz-mítosz magyar feldolgozásait állítottam középpontba, leginkább a festészet/ szobrászat területéről, de homokanimáció, dalszöveg, szuperhősfilm is szerepel az adaptációk között, melyek segítségével közelítettünk az irodalmi műhöz. Szerettem volna a diákoknak bemutatni, hogy ugyanazt a történetet sokféleképpen lehet értelmezni, a különböző korok mást tartanak fontosnak, értéknek, máshogy közelítenek egy adott témához. Arra szerettem volna rávezetni a tanulókat, hogy minden mű más értelmezést ad a mítosznak, a történet más elemét, motívumát emeli ki.
A téma feldolgozásához egy korábbi, a Magyar Nemzeti Galéria által szervezett továbbképzés inspirált. Az ott tanultak ihlették a mostani pályázatomban bemutatott foglalkozást.
Vélemény, hozzászólás?