Pusztainé Pachmann Zsuzsanna
BGSZC Pesterzsébeti Technikum
Minden igyekezetemmel azt hangsúlyozom a diákjaimnak, hogy nyitott szemmel járjanak a minket körülvevő világban, vegyék észre, hogy mennyi szöveggel, képes elemmel élünk a mindennapjainkban (például fülig pirult Jenő, a hegy gyomrában felfedezte a kincset, a szék lába eltörött stb.)! És hallják meg azt is, hogy a kedvenceik, a zenei csatornák, a sok YouTube videó is mennyi szóképet, alakzatot használ!
Az elméleti anyag átgondolása, értelmezése után a gyakorlaté lett a terep. A tervezés, célok, feladatok felvázolása már korábban megtörtént, az esedékes tanórán csak párok szerveződtek és a produktumok elkészülte után, azokat be is mutattuk, az értékelés már a következő órára csúszott át a későbbiekben elhangzó flow-élmény következtében. A tanórára egy 10 dalrészletből álló 3-4 perces zenei mixet készítettem el (én magam is nagyon sokat fejlődtem ennek elkészítése során – konzultáltam a diákokkal, akik mp3 konvertert ajánlottak (https://ytmp3.cc/uu116cc/), vágóprogramot (audiotrimmer.com) és összefűző programot is –amit az előbbiek után már gyerekjáték volt használni).
Tanulói önértékelés
„Nagyon jól éreztem magam, bár a számokat kevésbé ismertem, nem nagyon hallga-tok magyar zenét. Az emojis rész izgi volt.”
„Sokat gondolkodtam, hogy merjek-e a Tanárnőnek írni az email címére, de így, hogy ez volt a feladat, könnyebben ment.”
„Nehéz volt koncentrálni a dalszövegre és a metaforákra, de a kivetítés sokat segített.”
Vélemény, hozzászólás?