Orbán Judit
BGSZC Pestszentlőrinci Technikum
Tizedikes lányosztály osztályfőnöke és magyartanára vagyok. Az osztály sajátossága, hogy minden kislánynak hosszú haja van, ami engem azért foglalkoztat az ismeretségünk eleje óta, mert gátolja őket az órai munkában, legfőképp az írásban, hisz előrehajolva a hajuk sátrat képez és alig látják a füzetet. … Úgy gondoltam, egy kis frizuratörténettel bővítem a kultúrtörténeti ismereteiket tavaly óta. 9. osztályban görög, majd reneszánsz hajviseletet kellett készíteniük a saját hajukból projektként. … Célom a Romantikus frizura projekttel egyrészt a saját hajviseleti szokásuk változatosabbá tétele, hiszen a leendő munkahelyi környezetük igényli majd a rendezett megjelenést. Másrészt alternatívát kínálok a kamaszkori énkeresés során az énkép színesítéséhez, az önmegismeréshez. Harmadrészt a romantika korszakának és egy romantikus regény világának, életéletérzésének egyéni megélése.
Tanulói önértékelés
Megkértem a gyerekeket, hogy 0-5-ig terjedő skálán (név nélkül) értékeljék a következő állításokat a projekt kapcsán. Jelölöm mellette a pontok átlagát.
Bele tudtam magam élni a korba. 4,0
Bele tudtam képzelni magam egy romantikus regénybe. 4,2
Fel tudnám sorolni a romantika jellemzőit. 3,8
Vélemény, hozzászólás?