Pleszel Erika
BGSZC Pesterzsébeti Technikum
A tanórák megvalósításához kiválasztottam 16 modern kortárs festményt (Kandinszkijtól napjainkig) és kinyomtattam őket. Igyekeztem olyanokat keresni, amelyek színvilágukkal, formáikkal, különös vagy néha kihívó megoldásaikkal mindenképpen valami reakciót váltanak ki a nézőkből. A tanóra kezdete előtt ezeket a képeket kitettem körbe a tanteremben és a táblára felírtam: Mi ez? A belépő diákok azonnal nézegetni kezdték a képeket, én pedig kiadtam az első feladatot: mindenki nézze meg az összes képet, majd egy rövid mondatban mindenki fogalmazza meg a benyomását, véleményét, amit a képek váltottak ki belőlük. A válaszokon nem igazán lepődtem meg. Ilyenek születtek pl. hogy „Ilyet én is tudok”, „Egy gyerek is tud ilyet festeni” vagy „Ez nagyon ronda”.
Tanulói önértékelés
Az órán az volt a legjobb, hogy …
„csapatban dolgozhattunk és rengeteg új szót tanulhattam meg.”
„csoportban dolgozhattunk és többféle gondolatot hallhattunk.”
„saját véleményünkkel és elgondolásunkkal adhattuk elő az előadásunkat”
Vélemény, hozzászólás?