• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Módszertan / Egy táblafilccel a Szá(s)z féle tanulási utakon

Egy táblafilccel a Szá(s)z féle tanulási utakon

június 1, 2022 By Salamon Anikó Leave a Comment

Rabóczki István

BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

A tanév elején azt a célt tűztem ki Önmagam elé, hogy gazdasági ismeretek (9. évfolyam) tantárgy ismeretátadásánál a komplexitásra és egy olyan szemléletű tananyagfeldolgozásra törekszem, ahol az öröm, az elhivatottság és az együttműködés a meghatározó. … Akkor éreztem ennek az első eredményét, amikor az egyik kilencedikes tanuló a tanórára behozott egy Metropol nevű újságot; reggel osztogatták a metrómegállóban a Népligetnél – mesélte Ő. A tanóra elején felhívta erre a figyelmemet és megkérdezte, hogy azokat a részeket, melyeket a tanórához kapcsolódóan fontosnak lát, felolvashatja-e, megvitathatjuk-e közösen az osztállyal. Természetesen cikkezni kezdtünk; én kis időre félretettem az aznapi tanórai feladatokat. A megosztott információk egy kisebb része kapcsolódott az órához szakmailag, de megtanultunk egészséges módon vitázni, információkat szűrni és mérlegelni és azt a néhány szakmai tartalmat visszacsatolni a gazdasági ismeretek tantárgyhoz, melyek elhangoztak (NAV, vállalkozás stb.); ezen az úton tereltük vissza az órai ismeretekre a figyelmet mindazonáltal, hogy fenntartottuk a tanulói flowt. Közben boldogság. … Dönthettem volna úgy is, hogy az óra elején eltetetem az újságot, akkor a tanulói motivációt elég hátravetettem volna. Amikor a tanulók megértik az együttműködés lényegét, örömmel kapcsolódnak az órákhoz, megszületik bennük a korosztályuknak megfelelő elhivatottság, akkor a tanórai részvétel rutinná, az ismeretanyag tudássá formálódik bennük; képesek előhívni a szeptemberben tanult fogalmakat is, a tanult gazdasági összefüggéseket pedig folyamatosan alkalmazni. Így ezeken a tanórákon sokféle produktum születik; már a tanórai vázlatok azok, de a csoportban végzett munkák megoldásait, a vállalkozói ötletek a mögöttük lévő, diákok által alátámasztott szakmai ismeretekkel, mind ide sorolom. Minden tanóránk ilyen év eleje óta.

Tanulói önértékelés

„Jó hangulatban teltek az órák, ettől bátrabb lettem. Gyakrabban szóltam hozzá az óra menetéhez, mint egyéb órákon”

Filed Under: Módszertan Tagged With: Szász

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019