Szántóné Czecze Enikő
BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
A témaválasztás az osztállyal közösen történt, érdeklődési körüknek megfelelően. Magyar nyelv és irodalom tantárgyból a projekt magját a 20. század elejének művészeti irányzatai, a szecesszió, az impresszionizmus és a Nyugat első nemzedéke adták a projekt magját. Magyar nyelvből pedig az érvelés, önálló vélemény kialakítása. A kereskedelmi vonatkozást a reklámok jelentették. A képzőművészeti irányvonal Szinyei Merse Pál Majális című festménye révén valósult meg, amelyet a Magyar Nemzeti Galéria online bemutatója alapján fedeztek fel a csapatok. … A produktum bemutatását és nyilvánossá tételét izgalommal és érdeklődéssel várta az osztály. A csapatok kíváncsian hallgatták egymást. Nem hangzottak el bántó kritikák. Minden csapat igyekezett, hogy megfelelő színvonalon mutathassa be a produktumot, megmutathassa, hogyan és mit sikerült közösen alkotniuk.
Tanulói önértékelés
- „Nem gondoltam volna, hogy ilyen nehéz gyémántverset írni. Azt hittem, 10 perc elég lesz. Sokat gondolkodtunk a megfelelő szavakon.”
- „Jobb volt csoportban dolgozni, mint egyedül. Tudtunk segíteni egymásnak.”
- „Nehéz volt beosztani az időt, nem akartuk összecsapni a munkát.”
- „Általánosban már olvastuk Kosztolányi Dezső Mostan színes tintákról álmodom…című versét. Zámbory Soma versvideója azért tetszett, mert a szöveghez illenek a képek.”
Vélemény, hozzászólás?