Tóth Henriett
BGSZC Békésy György Technikum
Új módszert kellett keresnem, már csak azért is mert a frontális oktatásból következően a tanulók „passzív” befogadása avulttá és idejétmúlttá vált. Ez arra sarkallt, hogy tevékenykedtető módszereket alkalmazzak.
Kreatív írás:
A, Képzeld el, hogy te a 13. században a királyi udvarban élsz. Írd meg vidéki rokonaidnak, mi történt a királyi udvarban! Minden lényeges mozzanatról számolj be!
B, Te vagy II. András. Írj naplóbejegyzést arról, hogy hogyan élted meg az eseményeket.
C, Te vagy Bánk! Írj egy feljegyzést a fiadnak arról, mindarról, ami történt. Számolj be a királygyilkosságról, feleséged haláláról. Szándékod az, hogy nagykorúvá válván megtudja az igazságot tőled, az apjától és ne a szóbeszédekből, pletykákból.
D, Írj újságcikket a királyné meggyilkolásáról és a király döntéséről!
Tanulói önértékelés
„Nekem tetszett, hogy egymást segítve tanulhattunk és mindenki hozott valamit a közösbe. Jó lenne máskor is így tanulni.”
„Ilyen módon korábban nem tanultam. Újszerű volt, érdekes. Jó volt látni nemcsak a saját csoportom, de más csoportok elkészült munkáit is. Izgultam értük is, nemcsak a saját csoportomért.”
„Én általában lusta vagyok, de ez megmozgatott. Sokat megtanultam a műről.”
Vélemény, hozzászólás?