Gyurgyovits Ádám
BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum
A természettudomány tanítása során nagy hangsúlyt fektetek a beleélő képesség fejlesztésébe, ehhez a drámapedagógia talán a legalkalmasabb, amely leginkább történelmi események, személyek életútjának, vagy irodalmi művek feldolgozásában rejt magában potenciált az érvelési készségek és a vitakultúra fejlesztésére.
A projekt lényege, hogy mindenki belehelyezkedjen egy karakter (élő vagy élettelen) szerepébe, és az ő szempontjából érveljen az atomerőmű szükségessége, létjogosultsága ellen, vagy mellett. Végül a bíró szerepébe helyezkedő tanuló kihirdeti az esküdtszék ítéletét. Mindehhez pedig az szükséges, hogy mindenki alaposan felkészüljön a saját maga szerepére, megírja a saját maga által a „tárgyaláson” elmondandó szövegét, amelyre egyénileg és csoportmunkában is készülnek.
Tanulói önértékelés
„A tárgyaláson azon kívül, hogy fel tudtam olvasni a szövegemet, szerintem tudtam még mondani olyan fontosabb információkat, amik nem szerepeltek a lapomon. Szerintem tudtam mondani odaillő és pozitív érveket is.”
„Szerintem a másik vádlottal együtt, nem igazán tudtunk higgadtak maradni. Ezért én azon változtatnék, mert túlságosan is meg akartuk védeni magunkat.”
Vélemény, hozzászólás?