dr. Tenk András
BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum
A feladat egy rövid internetes/egyéb kutatás volt, amihez egy gyakorlati feladatot is végre kellett hajtani. Ennek témája pedig a tökéletes mértani test, a gömb volt. A feladatot a komplex természettudomány tantárgy keretei közt adtam ki a 9. évfolyamon, de más tantárgynál is lehet alkalmazni. A témaköröket megadtam, abból lehetett választani. … A gyakorlati részben pedig el kellett készíteni bármilyen anyagból, bármilyen eljárással legalább három gömb-formát, vagy egy ahhoz hasonlót. Lehetőleg saját alkotást vártam el, de akár egy személyes használati tárgyat is be lehetett mutatni. … A témák megadásánál törekedtem, hogy ne csak a geometriát érintse a feladatmegoldás, hanem egyéb területet is lehessen vizsgálni, mint pl. földrajz, történelem, építészet, fizika, kémia, film stb. Az elkészítendő kézzelfogható gömbnek kapcsolódnia kellett a választott témához.
Tanulói önértékelés
Sajnos a feladatmegoldások nem sikerültek mindenkinek túl jól.
Többen nem vették észre, hogy csak úgy lesz teljes a feladat megoldása, ha a gyakorlati részt is elkészítik hozzá. Ezért dacára, hogy több jó feladatmegoldás is született, sajnos soknál lemaradt a gömb gyakorlati megvalósítása. Ebből arra következtettem, hogy legközelebb még részletesebben és egyértelműbben kell kiírni a hasonló típusú feladatot. Továbbá újfent szembesültem azzal a ténnyel, hogy a tanulók többségénél még mindig elég komoly szövegértési hiányosságok vannak. Ezt a későbbiekben fejleszteni szükséges.
Vélemény, hozzászólás?