Csóréné Bene Mária
BGSZC Belvárosi Technikum
Sok éves tapasztalataim és baráti körömben történt beszélgetések során merült fel bennem a gondolat, hogy megvalósítsam a többeket foglalkoztató témát, nevezetesen a családi életre nevelés értékkörét. Így alaposan átgondolva kiváló lehetőséget talál-tam, hogy a tantervi követelmények közé beillesszem.
A következő projekt feladatnál megkértem a tanulókat, hogy a téli szünetben beszélgessenek el idősebb családtagjaikkal, kérdezzék meg, hogy az ő családjuk mitől egyedi, mitől olyan, amilyen, hogyan alakul a család költségvetése. A fiatalok a kérdéseikre kapott válaszok alapján önálló véleményeket kezdtek megfogalmazni, hogy hogyan kellene a családot gazdaságilag irányítani. Ekkor megkértem őket, alakítsanak itt, a saját osztályközösségen belül családokat. Nagyon rövid idő alatt kialakult a hat „családi” közösség, parázs viták zajlottak a szerepekről, feladatkörökről, pénzügyekről.
Tanulói önértékelés
„Amikor hallgattuk egy csoport prezentációját, kialakult bennem a jegy. De amikor a szempontok szerint átgondoltam, megváltozott az értékelésem. Pozitív irányban.”
„Rettentően sok újdonságot megtanultam. Egyszer én is alkalmazni fogom saját családomban.”
„A legtöbb időm arra ment el, hogy megtaláljam a megfelelő hátteret a témához.”
„Sokkal bonyolultabb feladat a prezentáció külső megjelenését, a formázást kitalálni, mint a tartalmat berakni.”
Vélemény, hozzászólás?