Csiszár Szilvia
BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum
A pályázat alapját az előző tanévben elkészített projekttervem képezi. A projektterv témája a kombinatorika témakörébe is tartozó Pascal-háromszög. A tananyagtartalom túlmegy a középszintű követelményeken és a matematika különböző témaköreinek-halmazelmélet, algebra, kombinatorika- szintézisére épül. A téma nagyon alkalmas a felfedeztető tanítási módszer alkalmazására. A „felfedezéssel” már kilencedik osztálytól próbálkoztunk az osztályban, bizonyos témakörökben akár csoportmunkás, akár frontális órán. Az adatgyűjtés, megfigyelés, sejtés megfogalmazása és annak igazolása egészen jól működött, örömöt okozva diáknak, tanárnak egyaránt.
A tanulók általában minden évfolyamon szívesen foglalkoznak kombinatorika feladatok megoldásával, hiszen kicsi matematikai eszköz készletet igényel, de egy sajátos gondolkodásmódot követel meg. Az alapvetően kíváncsi és gondolkodni szerető gyerekeket ez a témakör sikerélményhez juttatja, és nem vesznek el a definíciók és tételek tengerében.
Tanulói önértékelés
Az tetszett a legjobban, hogy… „annak ellenére, hogy nem a Tanárnő tartotta az órát, produktívnak tudom elkönyvelni az elmúlt órákat. Jó érzés volt, hogy egy kis időre elvonulva a többiek elől kisebb csoportokban tudtunk dolgozni. Szívesen részt vennék legközelebb is ilyen feladatban.”
Vélemény, hozzászólás?