Berend Ágnes
BGSZC Belvárosi Technikum
A Kereskedő és webáruházi technikus képzésen a 14. évfolyamra járó diákok számára a szakmai vizsga előtti utolsó hetek feszültebben telnek. Ilyenkor az oktató segítő, támogató szerepe felerősödik. Igyekeztem olyan projektfeladatot kitalálni, melynek megvalósítása megnyugtatja, magabiztosabbá teszi őket és eltér a hagyományos, egyhangú gyakorlattól. A tanórákon, már egy ideje használtam a „trükkös” kifejezést az írott és íratlan szabályokra a feladatok gyakorlása közben, így már csak egy lépés volt a „Trükkös füzet” elkészítésének ötlete.
A diákok óráról – órára egyre ügyesebben dolgoztak és a témakörök végére érve megszületett a saját „Trükkös füzetünk”. A projekt elkészítésének teljes időtartalma alatt megfelelő aktivitást fedeztem fel. Most nem csak egyszerűen gyakoroltunk, hanem értéket teremtettünk, ami segít a szöveges feladatok könnyebb értelmezésében és lényegkiemelésben. A produktum az elkövetkező pár hétben egy vezérfonal lesz számukra, aminek a segítségével otthon egyedül, magabiztosan tudnak készülni.
Tanulói önértékelés
„Nagyon tetszett, hogy csinálunk egy álltalunk készített füzetet. Van egy több oldalas képletgyűjteményünk, de abban sokszor nem tudom, hogy melyik képletet kell a feladathoz felhasználni. Így, hogy csapatban dolgoztunk könnyebb volt összeszedni a fontos dolgokat. Most már sokkal egyszerűbben átlátom a feladatokat.”
Vélemény, hozzászólás?