Ihász Gábor, Pergerné Rábaközi Szilvia
BGSZC Budai Technikum
A mai világban a család bevételei központi szerepet játszanak a mindennapokban. A gyerekeket különösen érdekli, hogy a családban mennyi pénzből „kell kijönni” egy hónapban a szülőknek, miből áll össze a család bevétele és a munkabérükön felül milyen lehetőségeik vannak a bevételük növelésére. Gyakran rácsodálkoznak, hogy az általuk soknak vélt bevétel mellett miért nincs pénz bizonyos dolgokra, amit ők igényelnének.
A 9.-es matematika tananyag egyik része a törtrész -és százalékszámítás, gazdasági és jogi alapismeretekből pedig a családi költségvetés. A gyerekek maguk „találtak kapcsolatot” a két tantárgy között. … Mindez adta az ötletet, hogy kooperatív tananyagot létrehozva, és életszerű eseményeken keresztül bemutatva „közelebb hozzuk” a tanulókhoz a két területet.
Tanulói önértékelés
„Jó volt, hogy csapatban lehetett dolgozni és hogy a feladatot közösen meg tudtuk beszélni. Az is tetszett, hogy az internetet használhattuk forrásnak. Hasznosnak találtam, mert a való élet problémáiról volt szó.”
„Kreatív, produktív, érdekes, hasznos, tudást fejlesztő, csapatépítő volt.”
Vélemény, hozzászólás?