Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
BGSZC Budai Technikum
A tanulók többségének kevés a valós információja a munka világáról. Nehezen ismerik el a különböző tantárgyak jelentőségét és azok hasznosságát a későbbi életükben. Az egyik tantárgy óráján elsajátított ismereteket nem mindig képesek alkalmazni a másik tantárgynál.
Közös projektünkben ezért helyeztük a hangsúlyt a tantárgyak közötti koncentrációra. A tanmenetek tervezésekor összehangoltuk a tanegységeket, hogy a magyar nyelv és irodalom és a munkavállalói ismeretek órákon szinkronban legyen a munka világa témakör.
A csoportban végzett munka önbizalmat és bátorságot eredményezett, hatással volt az egyéni feladatokra is. Adódtak humoros helyzetek is, a jókedv sem hiányzott. A tanulók sikerként élték meg az állásinterjút, a való élettel ellentétben itt lehetett ismételni, újra elpróbálni.
Tanulói önértékelés
„Jó volt, mert így ha rendes állásinterjúra megyünk, nagyjából tudni fogjuk, milyen lesz a helyzet és a kérdések. Jobban fel kell készülnöm egy állásinterjúra, mivel rossz vagyok a rögtönzésben.”
„Hasznosnak tartottam, mert így lehetőségünk nyílt tapasztalatot szerezni. Nagyon életszerű volt, ezért természetesen izgultunk, így néha sikerült pár vicces pillanatot alakítani. Szerintem jó lehetőség volt, hogy megtapasztaljuk, mivel találkozhatunk majd pár év múlva, de akkor már nagyon is komolyan.”
Vélemény, hozzászólás?