Oláh-Száraz Ildikó
BGSZC Budai Technikum
Mielőtt kigondoltan, hogy mit szeretnék megvalósítani angol órán a diákokkal, elkezdtem kutatni az interneten, hogy mit is jelent ez a mondat a tanítás-tanulásban. Sok érdekes cikket találtam ezzel kapcsolatban, ami rámutat arra, hogy „a nevelésben ma már a tudomány igazolt ismereteinek rendszeres átadása nem elegendő, a pedagógiai alapelvek mellett a pszichológiai alapelveket is érvényesíteni kell. Ez azt jelenti, hogy a diák van a központban, aki kérdez, dolgozik, rajzol, számol, gondolkodik, ALKOT.” Erre gondolva, olyan témát választottam, ami közel áll a Z generációhoz, akiknek az életében a technika száguldó fejlődése játszik fontos szerepet. … Ezért esett a választásom Shakespeare Rómeó és Júlia színpadi művére, amit a diákoknak a modern világban kellett elképzelni, és azt, hogy Shakespeare, ha a digitális világban élne, hogyan írná meg ezt a szerelmi történetet.
Tanulói önértékelés
„A projektfeladat megoldásához a magyarirodalom tantárgyban tanult dolgokat is felhasználtam. Képregény formájában dolgoztuk fe a témát, ami számomra előnyt jelentett, mert nagyon szeretem használni a digitális eszközöket, alkalmazásokat, például a storyboard_képregénykészítő alkalmazást. A Traveller+ Pre-lntermediate 6. Moduljában olvastunk a 3D filmekről, ami szintén megragadta a figyelmünket, de a kivitelezés a történet megvalósítása sokkal több tudást igényelt volna, amit mi nem tudtunk meglépni, pedig jó lett volna. Nagyon tetszett ez a feladat, máskor is szívesen készítenék hasonló projektet az osztálytársaimmal.”
Vélemény, hozzászólás?