Jákli Zsófia
BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium
A feladat leírása alapján a tanulóknak az ötven év múlva létező házakról kellett kiselőadást tartani, amelynek része volt a kutatómunka, valamint a saját ház bemutatása is. Az elkészült munkákat egy prezentáció keretében hallgatta meg az osztály. A munkát párokban végezték a tanulók, az osztály angol nyelvből haladó és középhaladó csoportra van osztva, a párok a két csoport összefésüléséből jöttek létre. A párosításnál igyekeztem ügyelni arra, hogy a tanulók úgy kerüljenek össze, hogy vagy nyelvtudásban, vagy más kvalitásokban egészítsék ki egymást.
A projekt hivatott volt kompetenciafejlesztésre, a részfeladatok sikeres megoldásához szükségük volt kreativitásra, csapatmunkára, képesnek kellett lenniük döntéseket hozni, ezeket a döntéseket sokszor tárgyalásnak kellett megelőznie, az angol nyelvi különbségek kezelésére használniuk kellett az érzelmi intelligenciájukat, valamint a prezentáció létrehozásához szükségük volt kreativitásra, komplex problémamegoldásra, és kognitív rugalmasságra.
Tanulói önértékelés
„Szerintem jó volt, hogy így egy B1-es és egy B2-es tudott együtt dolgozni, mert így kicsit jobban együtt volt a két csoport és közelebb kerültünk egymáshoz.”
„Azért volt hasznos a projekt, mert megtanultunk közösen dolgozni és mindenki tanult valami újat angolul. Illetve a beszédünk is fejlődött szerintem angolból.”
Vélemény, hozzászólás?