Nyeste Zsolt (japán nyelv) – Szabó Katalin (informatika)
BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum
Az előző tanévben megtervezett projektemet mindenképp szerettem volna a gyakorlatban is megvalósítani az osztállyal, akikre íródott, és erre idén kisebb módosításokkal, egyszerűsítésekkel ugyan, de sikerült sort keríteni.
A cél az eddig szerzett tudás elmélyítése és a szóbeli érettségire való felkészülés mellett a tananyagfejlesztés is volt. … A projekt központi témája a lakókörnyezet volt, és az egyes csoportok ennek egy-egy altémáját kapták meg kidolgozandó feladatként, amelyek a közép- vagy emeltszintű szóbeli érettségin megjelenhetnek. … A feladat egy-egy videó létrehozása volt, amelyek segítségével bármilyen japánul tanuló fel tud készülni a szóbeli érettségi témába vágó feladataira. Külön kérés volt a megfelelő illusztrációk felhasználása, a kulcsszavak kiemelése és az elhangzott bemutató szkriptjének a csatolása is, hogy a későbbiekben ezt a tudást mások is fel tudják használni a tanulmányaik során.
Tanulói önértékelés
Hogyan értékelnéd a projektedet: szerinted mások sikerrel fel tudják használni az érettségire való készülés során?
„Szerintem lényegre törő volt, szóval a szöveget biztosan fel lehetne használni felkészüléshez.”
„Szerintem jól bemutattuk a különböző ház típusokat, megpróbáltunk az akkor még új nyelvtani formákat felhasználni, szóval igen.”
Vélemény, hozzászólás?