Géczy Judit
BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum
A 9. osztályos nyelvtan anyag részét képezi a média világának bemutatása, a sajtóműfajok megismertetése a tanulókkal. Az elmúlt évek során azt tapasztaltam, hogy a diákok egyre kevésbé ismerik az írott sajtó világát, újságot nem olvasnak, esetleg internetes hírportálokon tájékozódnak.
A megszerzett elméleti tudást mi sem tudja jobban bizonyítani, minthogy képesek vagyunk mi magunk is különböző műfajú újságcikkeket létrehozni. A 9.e osztálynak bejelentettem, hogy osztályújságot fogunk készíteni, ezért megismerkedünk az újságok típusaival, rovatokkal, publicisztikai műfajokkal és a cikkek felépítésével.
Magyarórán tanultakat franciaórán is hasznosítottak a tanulók. A tanteremben berendeztem egy olvasósarkot, ahol a könyvespolcra több mint száz francia újságot tettem ki. Mindenkinek egyesével kellett franciául bemutatni egy-egy sajtóterméket a magyarórán megismert szempontok alapján.
Tanulói önértékelés
„Már jobban le tudom írni a gondolataimat egy fogalmazásban, a cikkek gépelése közben gyakorlom a gépírást.” „javult a koncentrációm ezért az órákon is jobban tudtam figyelni, otthon is könnyebb volt tanulni, és ezért jobbak lettek a jegyeim.” „Órákon sokkal könnyebben oda tudok figyelni, mivel a rajzolással levezetem a feszültséget.” „Nőtt a szókincsem és az önbizalmam is.”
Vélemény, hozzászólás?