dr. Sárváry Mariann
BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium
11. évfolyamon magyar nyelvtan órán retorika témakörben eljutottunk a stílusrétegek feldolgozásához. A 6 stílusréteg feldolgozása közül a közéleti-szónoki stílusrétegre esett a tanulók választása, hogy projektmunka keretében dolgozzuk fel. … A feladat kivitelezése során jobban megismerték egymást, a járvány miatt bevezetett tavalyi online oktatás következtében kialakult lustaságukon is könnyebben erőt vettek a konkrét munka kedvéért. Hasznos alkotómunka folyt, melynek során elfogadták egymás és az én javaslataimat is. Minden tanulónak örömet okozott a tevékeny alkotás. Egymásra támaszkodtak, egymás munkáját segítettük és értékeltük.
Tanulói önértékelés
„A szövegemből öt „és” kötőszót is ki kellett húzni. Megtanultam, hogy inkább új mondatot kell kezdeni.”
„Végre olyan feladat volt, aminek köze van a hétköznapi iskolai életünkhöz.”
„Megtanultam, hogyan kerüljem el a közhelyeket, például a nagybetűs életbent.”
„Izgalmasabb volt, mint felszólalást vagy hozzászólást készíteni.”
Vélemény, hozzászólás?