Dani Judit
BGSZC Pesterzsébeti Technikum
9. osztályban, Kommunikáció tantárgy keretén belül „A társasági élet speciális lehetőségei: névjegy és névjegyhasználat” témát igyekeztem nem a szokásos módon bemutatni, feldolgozni.
34 fős az osztály, de már most látszik, hogy több szempontból is erősen polarizáltak: magatartás vonatkozásában úgy az extrovertált, mint az introvertált tanulók aránya 70-30%, a tanulási motiváció, szociokulturális háttér vonatkozásában az arány meg-közelítőleg ugyanez. (70%-uk mögött siker-, tudásorientált családi háttér áll, 30%-ukkal szemben azonban sem a család, sem a baráti kör nem támaszt követelményeket, elvárásokat.)
Ezért döntöttem úgy, hogy ezt a viszonylag komplex, elméleti és gyakorlati ismeretben is bővelkedő témát többféle módszerrel megtámogatva próbálom elérni, hogy az elsajátítás mértéke megfelelő legyen.
Tanulói önértékelés
„Amikor leírtuk, hogy zajlik a névjegyátadás, nem is gondoltam, hogy menet közben milyen nehéz lesz alkalmazni.”
„Sokkal másabb leírva látni a prezentációnkat, mint elmondani. Nehezebb.”
„Az én dolgom volt összerakni a prezentációt. A többiektől meg kaptam egy tonna anyagot. Nehéz volt eldönteni, mit tegyek be és mit hagyjak ki.”
Vélemény, hozzászólás?