Orbán Judit
BGSZC Pestszentlőrinci Technikum
A magyar költészet napját igyekeztem a tizenkettedik osztályomban projekttel ünnepelni azzal a konkrét céllal, hogy személyesebbé tegyem a József Attila érettségi tételt. Úgy gondoltam, hogy a szülinap élményét fogom rávetíteni a projektre, mert ahhoz mindenkinek erőteljes személyes élménye fűződik, amit motivátorként használtam. A projekt egy hetet ölelt fel, a gyerekek irodalomórán (heti 3) azon kívül is dolgozhattak, a 4. óra volt a bemutató.
A projektet követő órán kértem, hogy írjanak egy 120 szavas érvelést. Azért érvelés és nem önértékelő tesztet volt az önértékelés módja, mert az érvelő feladat az érettségi feladatsor része, így két feladatnak tettem eleget egyszerre.
Tanulói önértékelés
Minden tanuló a projektoktatás hasznossága mellett érvelt változatos okokat felsorolva, melyek közül kiemelek néhány kulcsszót:
- szórakoztató;
- változatos;
- könnyebben megragad a vers;
- jobban megjegyeztem;
- az iskolán kívül is gondolkodtam rajta;
- jobban telt az idő;
- elgondolkodtatott;
- nem unatkoztam;
- tetszett a vers;
- jobban megértettem a verset;
- volt egy hangulata;
- könnyű volt ötöst szerezni;
- jobban figyeltem;
- jobban érdekelt;
- lelkesebb voltam;
- hasznosnak éreztem;
- egy életre megjegyeztem ezt a verset, közben megtanultam kívülről ezt a 2 sort.
Vélemény, hozzászólás?