Szentgyörgyvölgyi Fruzsina Katalin
BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium
Pályám elején volt egy diákom. Lelkes volt, szorgalmas, nyitott minden új ismeretre és siketnéma. Elfogadta, hogy neki máshogy kell, nem csak az angol nyelvet, hanem minden tantárgyat tanulni, szájról olvasni, a tábláról jegyzetelni és az osztálytársak füzetéből másolni azt, ami elhangzott ugyan órán, de a tanár pont akkor mondta, amikor a táblára írt és ő nem látta a szája mozgását. Nem csinált gondot belőle. Másolt és tanult, majd dolgozatot írt és szépen haladt. … Mivel fontosnak tartom a tanulók érzékenyítését és az elfogadásra való nevelését, újra felfrissítettem jelnyelvtudásomat. Arra gondoltam, hogy a diákokkal megtanulunk egy dalt jelelve.
Tanulói önértékelés
„Nagyon nehéz volt. Én nem is tudom…nehezebb volt, mint egy másik beszélt idegennyelv a kezdetekkor. Most látom, hogy mekkora előnyben vagyok hallóként.”
„Én most nagyon nagy büszkeséget érzek magamra és a többiekre is. Sose gondoltam volna, hogy én valaha jelelni fogok. Őszintén: sose figyeltem és sose láttam senkit jelelni. Örülök, hogy részese lehettem ennek a folyamatnak és azt hiszem innentől nyitottabban tudok figyelni a megváltozott képességűek vagy fogyatékkal élők igényeire.”
Vélemény, hozzászólás?