Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
BGSZC Pestszentlőrinci Technikum
A 9.-es irodalom tananyag elején követelményként szerepel az Antigoné című dráma. Én nagyon kedvelem ezt a művet, a diákok számára azonban nehezen érthető többek között a szövege miatt. A témája, illetve a benne felmerülő kérdések véleményem szerint igen fontosak, a tanulók erkölcsi fejlődését is támogatják. Mivel középszintű szóbeli érettségi vizsgán témakörként felmerülhet, ezért sem hagyható ki. Módszertanilag azonban mindenképpen reformra szorul a mű feldolgozása.
Tanulói önértékelés
„Az Antigoné feldolgozását nagyon megkönnyítette ez a feladat, alapvetően sokat tud segíteni, ha egy tananyagot játékosan, interaktívan közelítünk meg. Társasjátékot csinálni egy műből pedig kifejezetten jó ötlet, hisz az elkészítése közben ugyanannyira tanuljuk, mint amikor kipróbáljuk a játékot.”
„Szerintem ez egy nagyon kreatív és ötletes feladat volt. Egy kicsit összehozta az osztályt, jól együtt tudtunk működni. Én személy szerint nagyon élveztem, mert sokat nevettünk és tanultunk is egyszerre ennek a feladatnak köszönhetően. Az ilyen játkos feladatok mindig megkönnyítik az adott téma megértését és megtanulását.”
Vélemény, hozzászólás?