• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Virág Magdolna és Demetrovics Borbála

Virág Magdolna és Demetrovics Borbála

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Két pályázat, ismét a Hunfalvyból:

Rendhagyó szabadtéri földrajzóra, Virág Magdolna, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum

„A hazánk kőzeteit és nyersanyagait bemutató Kőpark tanösvényen a helyszín adottságait kihasználva „Szabadtéri szabadulószobát” készítettem, melynek állomásai jellemzően a főbb kőzetek és ásványi nyersanyagok voltak. Az információkat tartalmazó papírtekercseket kis műanyag hengerekbe helyeztem, melyeket a bemutatni kívánt kőzetek közvetlen környezetében rejtettem el. Készítettem egy kezdő leírást, amely röviden a tanösvényt és a barlang felszínén kialakított természetvédelmi területet is bemutatja, és a végén segítséget nyújt az első állomás helyszínének megtalálásához. Miután a diákok rátaláltak a műanyag hengerre, abban elolvashatták az első állomásra vonatkozó információkat, és annak végén megkapták a következő állomás helyszínét, stb. Az egyes állomások felkeresésével és ott az ismeretek elolvasásával, majd a kőzet tanulmányozásával a valóságos helyszínen önállóan fedezhették fel és figyelhették meg az egyes ásványok, ősmaradványok, kőzetek és ásványkincsek jellemzőit. A felkeresendő kőzetek sorrendben a legidősebbel kezdődtek, fokozatosan fiatalodtak, és a legfiatalabbal végződtek.”

Tanulási eredmény: „Alkalmazza és használja a korábban már megszerzett tudását a látnivalók beazonosításakor, megfigyelésekor.”

Tanulói önértékelés: „Tetszett, hogy voltak cetlik, amiről többet megtudhattunk egy-egy példányról. Engem például nagyon meglepett, hogy ott álhattam egy 400 millió éves kő mellett. Még belegondolni is durva, hogy milyen öregek, pedig biztos vagyok benne, hogy nap mint nap találkozom hasonlóan ilyen idős kövekkel, és nem is tudok róla. Nekem nagyon tetszett, csak sajnáltam, hogy úgy sütött nap. Sajnos elterelte a figyelmemet a meleg idő.”

Sportos kihívások, Demetrovics Borbála, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum

„A tanórákon szerettem volna, ha megismerkednek a kihívások nyújtotta lehetőségekkel, és közös érdeklődés alapján csoportokba rendeződve maguknak találnak ki egy olyan kihívást, amit szívesen végeznének akár a nyári szünetben. Ennek megfelelően a témával foglalkozó órák rendhagyóbbra sikeredtek, hiszen az elmélet – gyakorlat aránya kissé eltolódott az elmélet javára a szokásos testnevelés órákhoz képest. Három órát szántam a kivitelezésre. Sutori.com-on készített idővonallal igyekeztem mederben tartani az óra folyamatát. Elsőként a tanulók asszociációiból létrejövő szófelhő alapján beszélgettünk, kinek milyen tapasztalata vagy elképzelése van a sportos kihívás szó kapcsán. Átgondoltuk, hogy melyik társítás, hogyan függhet össze egy-egy ilyen küzdelemmel. Melyek azok, amik pozitívan csengenek, találunk-e olyat, ami a nehézségére, kellemetlen mivoltára utal egy-egy ilyen versengésnek. Ebből a beszélgetésből kaptunk egy képet a csoport ismereteiről, tapasztalatairól. Következő állomásként megnéztünk egy videót, melyben egy férfi egy évéről mesél, melynek minden napján futott. Majd egy otthon végezhető versengéseket (physical challenges) gyűjtő YouTube csatornáról választottunk egy rövid anyagot.”

Tanulási eredmény: „Képesek összeállítani és bemutatni mozgásos gyakorlatokat egy adott izom képességeinek kialakításához.”

Tanulói önértékelés: „Más órákon is szoktunk csoportmunkában tanulni. Tesin egy kicsit furcsább ez a munkamegosztás. Néha jobb, ha nem nekem kell gondolkozni, csak csinálni a feladatot. Azért motivált, hogy teljesen magamnak tervezhetem az edzésemet. Jó volt, hogy mindenkinek volt feladata a csapatban. A többiek kihívásai közül is volt, ami tetszett. A miénkhez még jól jött volna egy kis idő.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Hunfalvy

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019