Két pályamű a Szászból:
A huszadik század (avagy az analitikus történelemtanítás nyomában…), Vendégh Zsolt, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„A 2020-2021-es tanévben fontos feladatom volt, hiszen két végzős osztályt kellett az érettségire felkészíteni. Itt és egy 11. évfolyamos szakgimnáziumi osztálynál mutattam be ppt-formátumban a XX. század-projektemet. A tragikus és egyszerre szép XX. századi történelmünk, az irodalom és a zene kapcsolódott egybe. Kép, hang és szöveg. József Attila szintézisverseiből indultam ki, hozzá társítottam a Life magazin képeit, Nyerges Attila barátom hangját (benne egy döbbenetes zenei/irodalmi üzenettel). A szintézis a végére maradt, az már Bibó Istváné. Egy-egy órán egy-egy elemet dolgoztunk fel az online, digitális oktatás alatt. Kíváncsi voltam, mennyire tudom felkelteni érdeklődésüket, érzelmeiket. Igen, érzelmeiket. Mit észlelnek a képből, hangból, szövegből (versidézetből): hogyan áll össze szintézissé.”
Tanulási eredmény: „érzelmi azonosulás, elemzés”
Tanulói önértékelés: 3-4. lépésben már láttam, érzékeltem az üzenet erejét: nem csupán kötelező tanári prezentációként fogták fel. S ez a változás jelentkezett az online órákon: egyre többen szólaltak meg. Értik, sejtik a kép/hang/szöveg mögötti tartalmat, üzenetet.
Remek pillanat vagy reklám, Földi Krisztina, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„A diákok kooperatív munkaformában a teams-ben dolgoztak, 6×4 fős csoportokban. Szempont volt a felszabadult légkör, a játékosság és a jó hangulat, ezért szabadon választhatták meg társaikat. Korosztályukhoz és a vállalati trendekhez igazodva az insta videón kellett egy általuk kitalált terméket promózni. Egyértelműnek kellett lennie a célcsoportnak. Arra, hogy milyen felületeken szeretnék majd reklámozni a terméket és milyen időközönként, egy egyéves tervet is ki kellett dolgozni. Kutató munkával válaszokat kellett keresniük arra, hogy mitől jó egy insta video, hogyan lehet a háztartás gazdálkodásához hozzájárulni jó tartalmú és érték összhangú videók elkészítésével. Miért fontos a terméket gyártó vállalatnak a sociál felületeken való tartalmak megalkotása? Mi a célja a termék köré épített történet mesélésének? Mikor jár a termék mellé garancia?”
Tanulási eredmény: „Képes különbséget tenni a piacközpontúság, a vevőorientáció, összehangolt marketing és a profitmaximalizálás jelentése között.”
Tanulói önértékelés: „Elgondolkodtató feladat volt. Meg az, hogy kétszer is megcsináltuk. Tök jó volt, mert sok mindent máshogy csináltunk. Szerintem jobb lett.”
Vélemény, hozzászólás?