• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Vendégh Zsolt és Földi Krisztina

Vendégh Zsolt és Földi Krisztina

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Két pályamű a Szászból:

A huszadik század (avagy az analitikus történelemtanítás nyomában…), Vendégh Zsolt, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

„A 2020-2021-es tanévben fontos feladatom volt, hiszen két végzős osztályt kellett az érettségire felkészíteni. Itt és egy 11. évfolyamos szakgimnáziumi osztálynál mutattam be ppt-formátumban a XX. század-projektemet. A tragikus és egyszerre szép XX. századi történelmünk, az irodalom és a zene kapcsolódott egybe. Kép, hang és szöveg. József Attila szintézisverseiből indultam ki, hozzá társítottam a Life magazin képeit, Nyerges Attila barátom hangját (benne egy döbbenetes zenei/irodalmi üzenettel). A szintézis a végére maradt, az már Bibó Istváné. Egy-egy órán egy-egy elemet dolgoztunk fel az online, digitális oktatás alatt. Kíváncsi voltam, mennyire tudom felkelteni érdeklődésüket, érzelmeiket. Igen, érzelmeiket. Mit észlelnek a képből, hangból, szövegből (versidézetből): hogyan áll össze szintézissé.”

Tanulási eredmény: „érzelmi azonosulás, elemzés”

Tanulói önértékelés: 3-4. lépésben már láttam, érzékeltem az üzenet erejét: nem csupán kötelező tanári prezentációként fogták fel. S ez a változás jelentkezett az online órákon: egyre többen szólaltak meg. Értik, sejtik a kép/hang/szöveg mögötti tartalmat, üzenetet.

 

Remek pillanat vagy reklám, Földi Krisztina, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

„A diákok kooperatív munkaformában a teams-ben dolgoztak, 6×4 fős csoportokban. Szempont volt a felszabadult légkör, a játékosság és a jó hangulat, ezért szabadon választhatták meg társaikat. Korosztályukhoz és a vállalati trendekhez igazodva az insta videón kellett egy általuk kitalált terméket promózni. Egyértelműnek kellett lennie a célcsoportnak. Arra, hogy milyen felületeken szeretnék majd reklámozni a terméket és milyen időközönként, egy egyéves tervet is ki kellett dolgozni. Kutató munkával válaszokat kellett keresniük arra, hogy mitől jó egy insta video, hogyan lehet a háztartás gazdálkodásához hozzájárulni jó tartalmú és érték összhangú videók elkészítésével. Miért fontos a terméket gyártó vállalatnak a sociál felületeken való tartalmak megalkotása? Mi a célja a termék köré épített történet mesélésének? Mikor jár a termék mellé garancia?”

Tanulási eredmény: „Képes különbséget tenni a piacközpontúság, a vevőorientáció, összehangolt marketing és a profitmaximalizálás jelentése között.”

Tanulói önértékelés: „Elgondolkodtató feladat volt. Meg az, hogy kétszer is megcsináltuk. Tök jó volt, mert sok mindent máshogy csináltunk. Szerintem jobb lett.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Szász

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019