Játék a Szászban és a Békésyben is…
Játékosan németül, Kiss Gyöngyi, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„A német nyelv mint második idegen nyelv tanítása motiváció hiányában nehézségekbe ütközik. Célom az volt, hogy a tanulók kedvet kapjanak a német nyelv tanulásához, és miközben játszanak, tanuljanak is. A megvalósult produktum 4 órát vett igénybe, de szükség volt megelőző tudásra. A tanóra online tanítás során, a Teams felületén valósult meg 16 tanulóval. Az előkészítő fázisban szükség volt szóismeretre, és mivel a tanóra megvalósítása kilencedik évfolyamon történt, fontossá vált, hogy a minimális szókinccsel is megvalósítható legyen a kért produktum. Az óra témája az ételek, italok, egészséges életmód volt. Az előkészítő szakaszban szókincsgyűjtés történt, ennek a gyakorlására a LearningApps.org felületét használtam, ahol memóriakártyákat készítettem az adott téma szókincséből.”
Tanulási eredmény: „A feladatlapok megoldásakor a tanulók önállóan dolgoztak, ezáltal elsajátították a feladatlap készítésének lépéseit is”
Tanulói önértékelés: „Bevallom, én lustább típus vagyok, de mikor elkezdtem a feladatot, megtetszett, és szerintem egész jó feladatlapot sikerült csinálnunk. Jól éreztem magam, sokat vitatkoztam, de mindig sikerült megegyeznünk.”
Játszani is engedd, Végvári Yvonne, BGSZC Békésy György Technikum
„Kiemelten fontos feladatnak tekintettem a hat hónap online oktatás után a személyes részvételt, a páros feladatmegoldást, a kommunikációt. A felnőtt képzésben nagyon jól használhatók a korábbi munkatapasztalatok beépítése. Sokan jönnek, sokféle tájékozottsággal, kompetenciával. Könnyen tanítják egymást, nagyon jó osztályközösségek alakulnak. A különbözőségek feloldására elengedhetetlen az oktatásban a humor, a játékosság. Talán meglepő, de még a felnőttképzésben is nagyon élvezik ezeket a játékos órákat. … Aztán egyre bátrabbak lettek a párosok. Nagyon pozitív volt, hogy figyeltek egymásra, és segítették egymást. Türelmesen kivárták a bemutatójuk idejét, és segítő szándékkal értékeltek. Szállítóeszközként volt papírhajó, furgon és targonca makett , műanyag gyerek dömper. Csomagolásként pedig mini raklap, buborékfólia, és sok-sok papírdoboz.”
Tanulási eredmény: „Részt vesz a külkereskedelmi ügylet megvalósításában.”
Tanulói önértékelés: „Nagyon vicces volt, mikor az egyik paritásnál a diáktársunk nem vette figyelembe a feladatleírást, így uzsonna nélkül maradt. Azért a végén megosztottuk vele a miénket. Biztos egy életre megtanulta a leckét.„
Vélemény, hozzászólás?