• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Végvári Yvonne és Kiss Gyöngyi

Végvári Yvonne és Kiss Gyöngyi

június 14, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Játék a Szászban és a Békésyben is…

Játékosan németül, Kiss Gyöngyi, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

“A német nyelv mint második idegen nyelv tanítása motiváció hiányában nehézségekbe ütközik. Célom az volt, hogy a tanulók kedvet kapjanak a német nyelv tanulásához, és miközben játszanak, tanuljanak is. A megvalósult produktum 4 órát vett igénybe, de szükség volt megelőző tudásra. A tanóra online tanítás során, a Teams felületén valósult meg 16 tanulóval. Az előkészítő fázisban szükség volt szóismeretre, és mivel a tanóra megvalósítása kilencedik évfolyamon történt, fontossá vált, hogy a minimális szókinccsel is megvalósítható legyen a kért produktum. Az óra témája az ételek, italok, egészséges életmód volt. Az előkészítő szakaszban szókincsgyűjtés történt, ennek a gyakorlására a LearningApps.org felületét használtam, ahol memóriakártyákat készítettem az adott téma szókincséből.”

Tanulási eredmény: “A feladatlapok megoldásakor a tanulók önállóan dolgoztak, ezáltal elsajátították a feladatlap készítésének lépéseit is”

Tanulói önértékelés: „Bevallom, én lustább típus vagyok, de mikor elkezdtem a feladatot, megtetszett, és szerintem egész jó feladatlapot sikerült csinálnunk. Jól éreztem magam, sokat vitatkoztam, de mindig sikerült megegyeznünk.”

Játszani is engedd, Végvári Yvonne, BGSZC Békésy György Technikum

“Kiemelten fontos feladatnak tekintettem a hat hónap online oktatás után a személyes részvételt, a páros feladatmegoldást, a kommunikációt. A felnőtt képzésben nagyon jól használhatók a korábbi munkatapasztalatok beépítése. Sokan jönnek, sokféle tájékozottsággal, kompetenciával. Könnyen tanítják egymást, nagyon jó osztályközösségek alakulnak. A különbözőségek feloldására elengedhetetlen az oktatásban a humor, a játékosság. Talán meglepő, de még a felnőttképzésben is nagyon élvezik ezeket a játékos órákat. … Aztán egyre bátrabbak lettek a párosok. Nagyon pozitív volt, hogy figyeltek egymásra, és segítették egymást. Türelmesen kivárták a bemutatójuk idejét, és segítő szándékkal értékeltek. Szállítóeszközként volt papírhajó, furgon és targonca makett , műanyag gyerek dömper. Csomagolásként pedig mini raklap, buborékfólia, és sok-sok papírdoboz.”

Tanulási eredmény: “Részt vesz a külkereskedelmi ügylet megvalósításában.”

Tanulói önértékelés: “Nagyon vicces volt, mikor az egyik paritásnál a diáktársunk nem vette figyelembe a feladatleírást, így uzsonna nélkül maradt. Azért a végén megosztottuk vele a miénket. Biztos egy életre megtanulta a leckét.“

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?" ...

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Alkotva tanulunk módszertani pályázat 2021/2022

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
2022 Módszertani pályázatok benyújtói

A valódi innováció nem egyetlen személyhez, tanulócsoporthoz, iskolához kötött, azaz nem csak addig él, „amíg Kovács tanár úr az iskolában tanít”. Adaptálhatóság nélkül egyedi pedagógiai gyakorlatról beszélhetünk, amely csupán felvillanás lehet a hagyományos módszerek között, és – az egyedi eseti feltételek miatt – nem sarkall másokat annak megismerésére, átvételére."

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
2022 Módszertani pályázatok benyújtói
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
2022 Módszertani pályázatok benyújtói
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
2022 Módszertani pályázatok benyújtói
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
2022 Módszertani pályázatok benyújtói
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin

Másodlagos oldalsáv

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Meta

  • Bejelentkezés
  • Bejegyzések hírcsatorna
  • Hozzászólások hírcsatorna
  • WordPress Magyarország

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.
Molnár Sándor
Rabóczki István
Nagy Éva
Zsuk Csilla
2022 Módszertani pályázatok benyújtói

BGSZC 2019