Színház és vállalkozás…
Színházi svédasztal, Szántóné Czecze Enikő, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„Véleményvonallal mértem fel, mennyire tartják fontosnak a diákok a színházat a fiatalok szempontjából. Az első órán az osztály fele helyezkedett el középen, az utolsó órán már mindenki a színház fontosságát hangsúlyozta. Bár nem terveztem sem beszélgetést, sem feladatot a filmről, az eredeti tervemet már az elején módosítani kellett. Az ismert magyar és a külföldi színészek nevének összegyűjtésekor felkerült a listára John Travolta és Brad Pitt neve. Így szóba került Quentin Tarantino Ponyvaregény és Volt egyszer egy Hollywood című filmje is. Többen ismerték a filmeket, ezért a többi tanuló tőlük és tőlem is kérdezett Tarantino alkotói stílusáról. Az egymástól tanulás is megjelent: rögtön rákerestek az említett művekre. Én is tanultam a diákoktól, amikor a Nemzeti Színház Romeo és Júlia című előadásához készült spotokat néztük. Megtudtam, hogy a spotokat nem az előadás jeleneteiből vágják össze, hanem külön részként veszik fel.”
Tanulási eredmény: „Legyen képes megnevezni a színházi munkaköröket és a hozzájuk tartozó feladatokat”
Tanulói önértékelés: „Könnyebben megjegyeztem az információkat a színházról, mert a helyszínen voltunk.”
Vállalkozások testközelben, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Technikum
„Eleinte kicsit bátortalanul, csak a feltett kérdésekre szorítkozva szólalt meg az érintett 5-6 diák, de hamar kiderült, hogy ugyanazon szövegből szinte mindenki másra emlékszik, ezért hamarosan már kijavították egymást, érveltek és lelkesen bizonygatták az igazukat. A szakmai kifejezések, tartalmak pontosításához, értelmezéséhez szükség volt a tanári segítségre is, (pl. „ Mi a szükséglet?”, illetve „Melyek azok a vevői igények, szükségletek, amit ez a vállalkozás ki akar elégíteni?”), de összességében sikerült mindegyik vállalkozást megismertetni. A következő lépésben a válaszokból közösen szerkesztettünk egy összesítő táblázatot a közös és eltérő jellemzőkből, amihez én megosztottam a képernyőn a táblázatot, és a diákok mondták meg, mit és hová írjak. A közös munka lett az óra vázlata. A következő órán pontosítottuk a szakmai fogalmakat: a vállalkozások szerepét a gazdasági körforgásban, a vállalat célrendszerét és kapcsolatát a környezetével, a különböző csoportosítási elveket, vállalkozás-jellemzőket.”
Tanulási eredmény: „Értelmezi a gazdasági szereplők közötti kapcsolatot és érdekrendszert”
Tanulói önértékelés: „Megtanultuk meghallgatni mindenki véleményét, és elfogadni azt, emellett tanultunk is a feladatból.”
Vélemény, hozzászólás?