• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Szántóné Czecze Enikő és Bíró Mária

Szántóné Czecze Enikő és Bíró Mária

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Színház és vállalkozás…

Színházi svédasztal, Szántóné Czecze Enikő, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

„Véleményvonallal mértem fel, mennyire tartják fontosnak a diákok a színházat a fiatalok szempontjából. Az első órán az osztály fele helyezkedett el középen, az utolsó órán már mindenki a színház fontosságát hangsúlyozta. Bár nem terveztem sem beszélgetést, sem feladatot a filmről, az eredeti tervemet már az elején módosítani kellett. Az ismert magyar és a külföldi színészek nevének összegyűjtésekor felkerült a listára John Travolta és Brad Pitt neve. Így szóba került Quentin Tarantino Ponyvaregény és Volt egyszer egy Hollywood című filmje is. Többen ismerték a filmeket, ezért a többi tanuló tőlük és tőlem is kérdezett Tarantino alkotói stílusáról. Az egymástól tanulás is megjelent: rögtön rákerestek az említett művekre. Én is tanultam a diákoktól, amikor a Nemzeti Színház Romeo és Júlia című előadásához készült spotokat néztük. Megtudtam, hogy a spotokat nem az előadás jeleneteiből vágják össze, hanem külön részként veszik fel.”

Tanulási eredmény: „Legyen képes megnevezni a színházi munkaköröket és a hozzájuk tartozó feladatokat”

Tanulói önértékelés: „Könnyebben megjegyeztem az információkat a színházról, mert a helyszínen voltunk.”

Vállalkozások testközelben, Bíró Mária, BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Technikum

„Eleinte kicsit bátortalanul, csak a feltett kérdésekre szorítkozva szólalt meg az érintett 5-6 diák, de hamar kiderült, hogy ugyanazon szövegből szinte mindenki másra emlékszik, ezért hamarosan már kijavították egymást, érveltek és lelkesen bizonygatták az igazukat. A szakmai kifejezések, tartalmak pontosításához, értelmezéséhez szükség volt a tanári segítségre is, (pl. „ Mi a szükséglet?”, illetve „Melyek azok a vevői igények, szükségletek, amit ez a vállalkozás ki akar elégíteni?”), de összességében sikerült mindegyik vállalkozást megismertetni. A következő lépésben a válaszokból közösen szerkesztettünk egy összesítő táblázatot a közös és eltérő jellemzőkből, amihez én megosztottam a képernyőn a táblázatot, és a diákok mondták meg, mit és hová írjak. A közös munka lett az óra vázlata. A következő órán pontosítottuk a szakmai fogalmakat: a vállalkozások szerepét a gazdasági körforgásban, a vállalat célrendszerét és kapcsolatát a környezetével, a különböző csoportosítási elveket, vállalkozás-jellemzőket.”

Tanulási eredmény: „Értelmezi a gazdasági szereplők közötti kapcsolatot és érdekrendszert”

Tanulói önértékelés: „Megtanultuk meghallgatni mindenki véleményét, és elfogadni azt, emellett tanultunk is a feladatból.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Szász, Teleki

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019