Egészség és informatika… angolul is a Szászban:
Egészségesnek maradni!, Nagy Éva, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„Ezután azonban úgy döntöttem, a téma kiegészíthető, hiszen az egészéges étkezés nagyon fontos, különösen az akkor jellemző mozgásszegény életmód miatt, a csoport tanulói pedig szívesen készítenek önálló prezentációkat, élvezik, ha valami tényleg újat tanulhatnak. Ráadásul a téma később minden nyelvi vizsgán előkerül, tehát hasznos, ha már most megismerkedünk az alapokkal. Ezért elkezdtem kiegészíteni a „tananyagot” néhány egyéb információval. Magyar és angol nyelvű illusztráció segítségével megnéztük, mi az az „okostányér – smart plate”, erről még nem hallottak a tanulók, meglepődtek, hogy egyáltalán van ilyen. Beszéltünk arról, mik az összetevői az egészéges életmódnak, összegyűjtöttük az egészéges étkezés legfontosabb ismérveit, vázlatot készítettünk róla közösen. A munka közben tovább gazdagodott a szókincsünk is.”
Tanulási eredmény: „törekedtek arra, hogy receptív és produktív készségeiket idegen nyelven fejlesszék”
Tanulói önértékelés: A feladat beadása után… „nehéz volt beszélni is a gondolataimról, de nagyon örültem, hogy a végén el tudtam mondani.”
Deck.Toys – Toy Story, Képes Józsefné, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„A Deck.Toys alkalmazással kalandos tanösvényeket tervezhetünk a diákok számára. … Minden tanösvény egy bejárattal kezdődik, ahol megadjuk az tananyag elsajátításához szükséges instrukciókat. A leckét most egy jégtörő „Slide Apps”-szal indítottam, hozzá egy „Text” alkalmazást társítottam, hogy a tanulók kifejezhessék érzéseiket és az esetleges elvárásaikat, amikor belépnek. A tananyag elsajátításához un. Study Set-eket kell létrehozni, alapvetően ez tartalmazza az elsajátítandó tananyagot. Én most üresből építettem fel, de aki hozzám hasonlóan sokat dolgozott a Quizletben, onnan is importálhat kártyákat. A fogalom, meghatározás, kép hármasból legalább kettőt kell megadnunk, én ezen a tanösvényen három tanulókártya készletet készítettem el, s minden esetben mindhárom lehetőséget feltöltöttem. … A szociális kompetenciák erősítése érdekében használtam a „Team Lock” zárolási funkciót, mely pozitív versenykörnyezetet teremtett a diákok számára, hogy együttműködjenek a kitörés megoldásában.”
Tanulási eredmény: „Feltérképezi a piacon megtalálható különböző számítógépes perifériákat.”
Tanulói önértékelés: „Érdekes feladatokat oldottam meg, sokat tanultam a számítógép részeiről angolul.” „A csoport minden tagja élvezte a feladatot, jó volt együtt dolgozni online, nem volt sok és sikerült a zárat kinyitni.”
Vélemény, hozzászólás?