• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Nagy Éva és Képes Józsefné

Nagy Éva és Képes Józsefné

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Egészség és informatika… angolul is a Szászban:

Egészségesnek maradni!, Nagy Éva, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

„Ezután azonban úgy döntöttem, a téma kiegészíthető, hiszen az egészéges étkezés nagyon fontos, különösen az akkor jellemző mozgásszegény életmód miatt, a csoport tanulói pedig szívesen készítenek önálló prezentációkat, élvezik, ha valami tényleg újat tanulhatnak. Ráadásul a téma később minden nyelvi vizsgán előkerül, tehát hasznos, ha már most megismerkedünk az alapokkal. Ezért elkezdtem kiegészíteni a „tananyagot” néhány egyéb információval. Magyar és angol nyelvű illusztráció segítségével megnéztük,  mi az az „okostányér – smart plate”, erről még nem hallottak a tanulók, meglepődtek, hogy egyáltalán van ilyen. Beszéltünk arról, mik az összetevői az egészéges életmódnak, összegyűjtöttük az egészéges étkezés legfontosabb ismérveit, vázlatot készítettünk róla közösen. A munka közben tovább gazdagodott a szókincsünk is.”

Tanulási eredmény: „törekedtek arra, hogy receptív és produktív készségeiket  idegen nyelven fejlesszék”

Tanulói önértékelés: A feladat beadása után… „nehéz volt beszélni is a gondolataimról, de nagyon örültem, hogy a végén el tudtam mondani.”

Deck.Toys – Toy Story, Képes Józsefné, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

„A Deck.Toys alkalmazással kalandos tanösvényeket tervezhetünk a diákok számára. … Minden tanösvény egy bejárattal kezdődik, ahol megadjuk az tananyag elsajátításához szükséges instrukciókat. A leckét most egy jégtörő „Slide Apps”-szal indítottam, hozzá egy „Text” alkalmazást társítottam, hogy a tanulók kifejezhessék érzéseiket és az esetleges elvárásaikat, amikor belépnek. A tananyag elsajátításához un. Study Set-eket kell létrehozni, alapvetően ez tartalmazza az elsajátítandó tananyagot. Én most üresből építettem fel, de aki hozzám hasonlóan sokat dolgozott a Quizletben, onnan is importálhat kártyákat. A fogalom, meghatározás, kép hármasból legalább kettőt kell megadnunk, én ezen a tanösvényen három tanulókártya készletet készítettem el, s minden esetben mindhárom lehetőséget feltöltöttem. … A szociális kompetenciák erősítése érdekében használtam a „Team Lock” zárolási funkciót, mely pozitív versenykörnyezetet teremtett a diákok számára, hogy együttműködjenek a kitörés megoldásában.”

Tanulási eredmény: „Feltérképezi a piacon megtalálható különböző számítógépes perifériákat.”

Tanulói önértékelés: „Érdekes feladatokat oldottam meg, sokat tanultam a számítógép részeiről angolul.” „A csoport minden tagja élvezte a feladatot, jó volt együtt dolgozni online, nem volt sok és sikerült a zárat kinyitni.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Szász

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019