Újat tanultak a Szászban és a Hunfalvyban is…
Amit Miska tanul, Mihály sem felejti, Kovácsné Nagy Mária, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„Történetem friss, hisz az ötlet megvalósítása négy napja történt. Be kell vallanom, hogy ez lett az első olyan – tanulói együttműködésen alapuló mini projektem – ami valóban a tanulók konkrét igényei alapján jött létre, véletlenül. Német versenyről jöttek vissza a diákok, s ahogy az lenni szokott, érdeklődve hallgattuk a beszámolót. Nem volt felhőtlen a fiatalok arca, mert a feladatmegoldás – a szólásokkal, közmondásokkal kapcsolatosan – nem sikerült. Könnybe lábadt szemmel így szólt egyikük: „Még magyarul sem tudtam volna ebben a témában jó válaszokat adni, nem még németül!” Ekkor határoztuk el, teszünk egy próbát közösen, utánajárunk a szólások és közmondások jelentésének, megfejtjük a régi korok emlékét idéző szavakat. „Csapjunk bele”, szólt a tanári útmutató, mert „amit Miska tanul Mihály sem felejti”!”
Tanulási eredmény: „nyitott az új ismeretekre, tanulásszervezési eljárásokra”
Tanulói önértékelés: „Tuti jó volt, már tudom, mit mondogatott a nagyi, amikor arról beszélt, hogy (Tanulj tinó, ökör lesz belőled)”
Ezt mi is meg tudjuk csinálni!?, Lenkóné Geiger Kinga és Varga László, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum
„Iskolánk osztályait általában nemek szerinti bontásban tanítjuk. A tanórák helyszíneit csak egy függöny választja el egymástól, így tanulóink lopva, néha átlesve a túloldalra, láthatják, hogy az osztály másik fele milyen mozgást gyakorol. A testnevelés tantárgy torna oktatásakor más tornaszerek szerepelnek a tananyagban a fiúknak és a lányoknak. A szertárból nagy feladat kihozni a gerendát, melyben a fiúk mindig nagy örömmel segítenek, ha a „lányok szépen néznek rájuk”. A lányok azt szokták mondani: „A fiúk milyen jól mutatnának a gerendán!” A fiúk erre nevetve válaszolnak: „Na, erre mi is kíváncsiak lennénk!” Az ötlet megszületett: A fiúk is mehetnek a gerendára, a lányok is mehetnek a gyűrűre. Ennek alapján kitaláltuk, hogy három tanórát összekapcsolva a fiúk gyűrű-, és a lányok gerenda tananyagát közös együttműködéssel tanítjuk meg. „
Tanulási eredmény: „Körültekintően szem előtt tartja a baleset megelőzés kiemelt szerepét”
Tanulói önértékelés: „Nem gondoltam volna, hogy ezt végig tudom csinálni.”
Vélemény, hozzászólás?