Egy tanár, két pályázat: Szász és Varga…
Az vagy, amit megeszel, Gyurgyovits Ádám, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola
„Az egyik kereskedelmi ágazatban tanuló 10. évfolyamos osztályban került sor az alábbi feladat megoldására az online oktatás keretében. Az „Az vagy, amit megeszel!” címmel íródott feladat során a tanulóknak napról napra vezetniük kellett egy héten át étkezésüket egy táblázatban, és megbecsülniük azt, hogy milyen arányban szerepel az étrendjükben napról napra növényi és állati eredetű táplálék. Végül az egy heti adatokat tartalmazó táblázat tartalmát önállóan értékelniük kellett: mennyiben táplálkoznak vajon egészségesen. A feladat tanulási célja az volt, hogy a tanulók tanuljanak meg táblázatban rendszerezni információkat és azokból következtetéseket levonni. A feladat nevelési célja részben az egészséges táplálkozásra nevelés, részben pedig az idővel való gazdálkodás megtanulása volt (hiszen napi szinten kellett vezetni a táblázatot).”
Tanulási eredmény: „Ismeri a szövegszerkesztő formázás alapvető szabályait és a táblázatkezelő program felhasználási lehetőségeit.”
Tanulói önértékelés: „Igyekszem egészségesen étkezni amennyire csak lehet. A reggeli étkezést még be kéne vezetnem de sajnos reggel nem nagyon megy az étkezés mint még sok más embernek sem. Viszont a vacsorámat igyekszem minimálisra fogni.”
Tájvédelmi körzetek, természetvédelmi területek, Gyurgyovits Ádám, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum
„Földrajz-történelem szakos tanárként a komplex természettudomány tantárgyat három 9. évfolyamos osztályban tanítottam. A tanulók alapvetően együttműködőnek bizonyultak az órákon a kezdeti nehézségek ellenére, habár az online oktatás utolsó néhány hetére már érezhető volt a tanulók kifáradása. A három osztály közül az egyik vendéglátás-turisztika osztályban került sor a tájvédelmi körzetek, természetvédelmi területek témakörében javarészt önállóan megoldott kutatómunka megvalósítására (de lehetett párban is készíteni). A feladat egy prezentáció összeállítása volt, magadott szempontok figyelembe vételével. A feladat az volt, hogy válasszanak két-két tájvédelmi körzetet és természetvédelmi területet, és mutassák be természeti értékeiket.”
Tanulási eredmény: „Ismeri az ország és saját régiójának turisztikai attrakcióit, vonzerőit, a régiót meghatározó természeti adottságokat, különös tekintettel a gyógyturizmusra, fesztiválokra, gasztronómiára.”
Tanulói önértékelés: Ezt a három új, számomra érdekes információt szereztem: „nem tudtam, hogy ilyen sokba kerülhet egy-egy mezei virág, továbbá azt sem gondoltam, hogy ennyi tájvédelmi körzet van, ami meg furcsa volt, hogy még külön egyezmény van a vízi/vizes területek védelmére is (mármint azt gondoltam, hogy pl. tengerek, tavak, tehát nagyvizeket külön védik)
Vélemény, hozzászólás?