• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Gyurgyovits Ádám

Gyurgyovits Ádám

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Egy tanár, két pályázat: Szász és Varga…

Az vagy, amit megeszel, Gyurgyovits Ádám, BGSZC Szász Ferenc Kereskedelmi Technikum és Szakképző Iskola

„Az egyik kereskedelmi ágazatban tanuló 10. évfolyamos osztályban került sor az alábbi feladat megoldására az online oktatás keretében. Az „Az vagy, amit megeszel!” címmel íródott feladat során a tanulóknak napról napra vezetniük kellett egy héten át étkezésüket egy táblázatban, és megbecsülniük azt, hogy milyen arányban szerepel az étrendjükben napról napra növényi és állati eredetű táplálék. Végül az egy heti adatokat tartalmazó táblázat tartalmát önállóan értékelniük kellett: mennyiben táplálkoznak vajon egészségesen. A feladat tanulási célja az volt, hogy a tanulók tanuljanak meg táblázatban rendszerezni információkat és azokból következtetéseket levonni. A feladat nevelési célja részben az egészséges táplálkozásra nevelés, részben pedig az idővel való gazdálkodás megtanulása volt (hiszen napi szinten kellett vezetni a táblázatot).”

Tanulási eredmény: „Ismeri a szövegszerkesztő formázás alapvető szabályait és a táblázatkezelő program felhasználási lehetőségeit.”

Tanulói önértékelés: „Igyekszem egészségesen étkezni amennyire csak lehet. A reggeli étkezést még be kéne vezetnem de sajnos reggel nem nagyon megy az étkezés mint még sok más embernek sem. Viszont a vacsorámat igyekszem minimálisra fogni.”

Tájvédelmi körzetek, természetvédelmi területek, Gyurgyovits Ádám, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum

„Földrajz-történelem szakos tanárként a komplex természettudomány tantárgyat három 9. évfolyamos osztályban tanítottam. A tanulók alapvetően együttműködőnek bizonyultak az órákon a kezdeti nehézségek ellenére, habár az online oktatás utolsó néhány hetére már érezhető volt a tanulók kifáradása. A három osztály közül az egyik vendéglátás-turisztika osztályban került sor a tájvédelmi körzetek, természetvédelmi területek témakörében javarészt önállóan megoldott kutatómunka megvalósítására (de lehetett párban is készíteni). A feladat egy prezentáció összeállítása volt, magadott szempontok figyelembe vételével. A feladat az volt, hogy válasszanak két-két tájvédelmi körzetet és természetvédelmi területet, és mutassák be természeti értékeiket.”

Tanulási eredmény: „Ismeri az ország és saját régiójának turisztikai attrakcióit, vonzerőit, a régiót meghatározó természeti adottságokat, különös tekintettel a gyógyturizmusra, fesztiválokra, gasztronómiára.”

Tanulói önértékelés: Ezt a három új, számomra érdekes információt szereztem: „nem tudtam, hogy ilyen sokba kerülhet egy-egy mezei virág, továbbá azt sem gondoltam, hogy ennyi tájvédelmi körzet van, ami meg furcsa volt, hogy még külön egyezmény van a vízi/vizes területek védelmére is (mármint azt gondoltam, hogy pl. tengerek, tavak, tehát nagyvizeket külön védik)

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Szász, Varga

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019