• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Gothárd-Wilk Andrea

Gothárd-Wilk Andrea

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Egy tanár, két pályázat a Vargából:

Zsidónegyed – Bulinegyed?, Gothárd-Wilk Andrea, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum

„Az iskolánkban a tanév végén újra személyes jelenléttel is megvalósuló projekthétnek olyan tematikát kerestem, ami lehetőséget adott turisztikai és közismereti tantárgyak, valamint a szakmai angol nyelv szókincsének bővítésére és gyakorlati használatára. A VII. kerületi Zsidónegyed, Budapest egyik legnépszerűbb vonzerőjére esett a választásom.  Mi lenne kézzelfoghatóbb desztináció a fiatalok számára, mint az a kerület, ahová barátaikkal éjszakai szórakozóhelyekre járnak? De vajon tudják-e a diákjaink, milyen különleges épületek között buliznak, a tűzfalakon szereplő, ma már művészeti értékű falrajzok és falfestmények mikre vagy kikre utalnak, és milyen felemelő vagy tragikus emberi sorsok kapcsolódnak a kerülethez? Össze tudják-e kapcsolni a turizmus elmélete során tanultakat a látottakkal, miközben a negyed utcáit járják? … A projekthét egyik kihívását az adta, hogy nem az összes tanuló volt személyesen jelen, néhányan online vettek részt a munkában, emiatt az osztályfőnökökkel folyamatosan ellenőriztük, hogy a munkamegosztás, és minden tanuló aktív részvétele megvalósuljon. Technikailag azt is meg kellett oldanunk, hogy a teljesen online dolgozó csapatok Google Meet segítségével tartották meg az előadásukat, és az online kapcsolat segítségével végig tudták hallgatni a személyesen jelen lévőket is.”

Tanulási eredmény: „turisztikai szókincs aktív és pontos használata angol és magyar nyelven”

Tanulói önértékelés: „Számomra a legérdekesebb feladat az első napon a ruhatervezős volt.”

Az égbolt fényes lakói, Gothárd-Wilk Andrea, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum

„Az online oktatás idején, 2020. decemberében valósítottam meg az iskolánk 9.D osztályának tanulóival ezt a sikeres matematika projektet. Ez az osztály a koronavírusnak köszönhetően alig 2 hetet tudott személyesen együtt tölteni a 2020/21-es tanévben, és olyan tematikát kerestem számukra, ami lehetőséget adott a hatványozás és a számok normálalakjának gyakorlati hasznosításának látványos bemutatására, és segít a közösségük összekovácsolásában. A projekt témája: Az égbolt fényes lakói, azaz a csillagok, a galaxisok, és Naprendszerünk bolygói évezredek óta foglalkoztatják az emberiséget. Ősemberek, sumérok, maják, egyiptomiak, a középkor és az újkor csillagászai mind az eget kémlelték, és megalapozták mai tudásunkat. A tengerészeket az égbolt jelenségei segítettek eligazodni, és a képzelet rengeteg formát vélt felfedezni a csillagok mintájában. A diákok feladatul azt kapták, hogy mutassák be az évszakok, illetve féltekék eltérő mintázatú égboltjainak legfényesebb lakóit, azaz ismertessék az adott témakör szerinti égbolt 3 legjellegzetesebb csillagképét, annak legfényesebb objektumát (ez lehet bolygó is) és 1 galaxisát – csillagképekkel, esetleges érdekes mitológiai/népi történettel, illetve a csillagképeket alkotó csillagok, galaxisok távolságának (fényévben és kilométerben is megadott) kiszámításával.”

Tanulási eredmény: „a tanuló a bennünket körülvevő makrovilág jelenségeiben összekapcsolja a természetismeret és matematika tantárgyak során tanult ismereteket”

Tanulói önértékelés: „Nagyon érdekes volt nem mindig ugyanolyan feladatokat megoldani.” „A kedvenc hobbim a Zodiákus, bárcsak többször végezhetnénk ilyen feladatokat!” „Szerettem a mitológiai történeteket.” „Jó volt együtt dolgozni, és nem csak egyedül ülni otthon.” „Inkább ilyen projektfeladatot készítenénk a témazárók helyett.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Varga

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019