• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Hadusfalvy Linda, Bogos Tatjána, Gulyás Judit, Nyeste Zsolt, Szabó Katalin

Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Hadusfalvy Linda, Bogos Tatjána, Gulyás Judit, Nyeste Zsolt, Szabó Katalin

június 11, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Hat tanár, két pályázat a Hunfalvyból…

Pest amerikai negyede – célnyelvi civilizációs séta angol nyelven (Stadlerné Szántó Andrea Magdolna és Hadusfalvy Linda, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)

„A három órásra tervezett tanulást a Falk Miksa utcai Columbo szobornál kezdtük rövid beszélgetéssel a szobor alakjáról, kiemelve a tényt, hogy a karaktert megformáló színész magyar bevándorlók gyermeke, melyről a későbbiekben még lesz szó. Felidéztük az alapvető amerikai értékeket, majd az Olimpia Parkba sétáltunk, ahol a diákok az ötkarikás játékokhoz és amerikai sportolókhoz kapcsolódó kvízt töltöttek ki immár véletlenszerűen kialakított csoportokban. Itt sem felejtettük ki a magyar szálakat, pl. Mark Spitz-et megemlíteni. A csoport kialakítása kártyákra nyomtatott tipikus amerikai szimbólumok segítségével történt.”

Tanulási eredmény: „képes a magyar kultúrától való eltéréseket, hasonlóságot felfedezni”

Tanulói önértékelés: „Máskor is így akarok tanulni. Senki nem lógott ki.”

A malacok esete a tűpatkányokkal avagy orosz-japán háború helyett (Bogos Tatjána, Gulyás Judit, Nyeste Zsolt, Szabó Katalin, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)

„10.a osztály közösségét nagyon megviselte a tanév elején bevezetett hibrid oktatás: az oroszosok és a japánosok heti váltásban vettek részt jelenléti oktatásban. Hogy ne essen szét az osztályközösség, kollégáimmal egy nyelvi csoportokon átívelő, idegen nyelvű, informatikai hátteret igénylő projektbe kezdtünk. A projektmunka megalapozásaként osztályfőnöki órán öt vegyes mentorcsoportot alakítottunk ki: orosz/japán nyelvű videókat kellett készíteniük, angol felirattal. Az időkeretet és határidőt együtt határoztuk meg, és a munka minőségétől függően 50-100-200%-os érdemjegyeket ígértünk.”

Tanulási eredmény: „Képes a korábban tanultak alapján,  dedukció és szótárprogramok segítségével megérteni az ismeretlen szavakat, kifejezéseket és nyelvtanokat, amelyekkel munkája során találkozik.”

Tanulói önértékelés: „A 2. projekt még azelőtt volt, hogy elkezdtük volna tanulni japánból, hogy XY mondott valamit, szóval addigra már tudtam, hogy mi az, hogy いいます. Ezen kívül sok rövidített formát használtunk a fordításnál, amit akkor még nem értettem, de amikor tanultuk, akkor könnyebb volt megérteni, mert már ismerős volt.”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019