Pesterzsébeti és Berzeviczy…
Idegen nyelv tanulása irodalmi művek és filmek segítségével (Pleszel Erika, BGSZC Pesterzsébeti Technikum)
„A projekt órákat a 9. évfolyam nyelvi előkészítő osztályában, angol órán alkalmaztam a szóbeli készségek megerősítésére, amire szükség volt az online oktatásból visszatérve. Ehhez kiinduláshoz egy novellát kerestem nekik, ami nem nagyon terjedelmes, a tanórákon fel lehet dolgozni, és témájában nem áll nagyon messze tőlük. … Kerestem egy rövidfilmet, ami témájában hasonlít a novellához. … A tanóra utolsó feladata a „hot-seat” feladat volt. Ehhez egy széket tettünk az osztállyal szembe. Minden csoporttag kapott egy karaktert. Egy valaki az egyik csoportból kiült a székre. Minden csoport feltett neki egy, az ő karakterére vonatkozó kérdést, amire válaszolnia kellett. Előzőleg megbeszéltük, hogy nincs jó és rossz válasz. A szereplő feladata az volt, hogy a saját elképzelése alapján válaszoljon a legmeglepőbb kérdésekre is, ha lehet több mondatban (ha nem tudott válaszolni, a csoport segíthetett neki). A feladat addig tartott, míg minden csoporttagra nem került a sor.”
Tanulási eredmény: „Igyekszik a pontos és precíz megfogalmazásra, a többiek figyelmének felkeltésére.”
Tanulói önértékelés: „Belebújhattam más ember testébe és úgy kellett válaszolnom, mint ahogy ő tenné.”
Számla vagy nyugta… Avagy mi kerüljön egy vállalat bizonylati albumába? (Bedő Gertrúd és Bertók Zsuzsanna, BGSZC Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„Iskolánkban a 2020/2021-es tanévben az a döntés született, hogy a 11. évfolyamon a Számvitel gyakorlat tantárgy éves tananyagát a projekt héten dolgozzuk fel kooperatív- és projektmódszerek alkalmazásával. A projekt hétre május 17. és 21. között került sor. A tantárgy keretében a vállalkozásoknál használt bizonylatokkal, azok alkalmazási területeivel és pontos kitöltésével kellett megismerkedniük a tanulóknak. A 6 fős csoportok elsődleges feladata az volt, hogy összeállítsák egy termelő vállalat Bizonylati Albumát, de a projekt keretében számos kapcsolódó csapat és egyéni feladatot is meg kellett oldaniuk. A feladatokat úgy állítottuk össze, hogy sikeres teljesítésükhöz – az egyéni feladatok esetén is – szükséges volt a csapattagok közötti együttműködés, egymás támogatása, segítése.”
Tanulási eredmény: „Ki tudja számolni a rész és végeredményeket, alkalmazni tudja az összesítő sorok kiszámításának módszerét”
Tanulói önértékelés: „Egy nehézség volt az, amikor a többieket kellett rövid idő alatt megtanítani a jegyzeteinkből hétfőn, valamint megérteni, amit ők mondtak.”
Vélemény, hozzászólás?