• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Ősz István, Dr. Tenk András és Tóth Bálint

Ősz István, Dr. Tenk András és Tóth Bálint

június 11, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Békésy és Vásárhelyi… Variációk társasjátékra

Melyik híres író/költő vagyok, avagy készüljünk az érettségire játékosan (Ősz István, BGSZC Békésy György Technikum)

„Az óra ötletét egy padláson talált régi társasjáték adta, melyről én már réges-régen elfeledkeztem és álmomban sem gondoltam, hogy a ma fiataljait érdekelheti. Ez a játék a Kérdezz! Felelek címet viseli, még tévés vetélkedő is volt belőle annak idején. Mikor az általános iskolás gyermekemmel leültem játszani egy próbakört, akkor döbbentem rá, hogy ez a játék bizony tetszik neki. Főleg azok a kérdések tetszettek neki, amire a tanulmányai során elsajátított tudásából tudott válaszolni. Az ötletemet megerősítette az idei magyar nyelv és irodalom érettségi érvelés kérdése is, hiszen pont a társasjátékok „menőségéről” volt benne szó. Természetesen magyartanárként szűkítettem a kört és alapvetően kultúrtörténeti korszakokban és egyes alkotókban gondolkodtam, mikor kidolgoztam az órai feladatok menetét.”

Tanulási eredmény: „megállapodás a megannyi szerző közül három kiválasztásában”

Tanulói önértékelés: „11 fő más tantárgyból is készítene ilyen kártyácskákat, 4 fő csak irodalomból, 2 fő számára pedig elég volt ez a feladatmennyiség is.”

Társasjáték oktatási célú felhasználása – egy pilot projekt bemutatása (Dr. Tenk András és Tóth Bálint, BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum)

„A kutatásunk alapkérdése az, milyen eredményességgel alkalmazhatóak konkrét ismeretek oktatására a piacon széles körben elérhető, ún. „gamer” társasjátékok, és ez az eredményesség milyen irányba és mennyiben tér él a megszokott frontális oktatás eredményességétől. … Fentiek függvényében a javaslatainkat és következtetéseinket az alábbiakban foglalhatjuk össze: a hagyományos (frontális) tanórai foglalkozások mellett érdemes lenne bevezetni a társasjátékozós órákat, és a két módszer előnyeit kombinálni, …”

Tanulási eredmény: „Városok egymáshoz viszonyított helyzetének megismerése, memorizálása”

Tanulói önértékelés: „A kérdőív alapján megállapítható, hogy a diákok szignifikánsan pozitív érzelmi reakciókat mutatnak a játékos foglalkozás során, mint a PowerPoint-bemutató alatt, és ez kiterjed a kognitív/viselkedési mutatóikra is”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Békésy, Vásárhelyi

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019