Egy-egy pályázat a Békésyből és a Szent Istvánból:
E-kereskedjünk e-gyütt (Kutiné Bors Szilvia, BGSZC Békésy György Technikum)
„Projektem témájának ihletője a 8 hónapos kereskedő és webáruházi technikus képzés, mely a hagyományos kereskedő képzés elemein túlmutatva olyan modern, webkereskedelemre is hangsúlyt helyező ismereteket kíván közvetíteni, ami teljesen friss, modern, és amiket tankönyvben jelenleg nem lehet még megtalálni. Úgy látom, hogy olyan valóban használható tudáshoz juttathatjuk a diákokat, melyeknek tényleges hasznát fogják venni a munkaerőpiacon. … Hatalmas élmény volt számomra, hogy felnőtt emberek, játékos-komolyan, a legjobb tudásukat beleadva igyekeztek kiválóan megfelelni, s azt láttam rajtuk, hogy jól érzik magukat a folyamat közben. A csapatok, amellett, hogy gyakorlat közben, egymást is mentorálva érték el a célul tűzött tanulási eredményeket, egyre szorosabb együttműködésre jutottak egymással, s a többi csapat tagjaival is.”
Tanulási eredmény: „Kritikusan szemléli az egyes vállalkozási formák jellemzőit, hogy az adott szituációban a legmegfelelőbb típust tudja kiválasztani.”
Tanulói önértékelés: „Azt gondoltam, hogy 30 év kereskedelmi gyakorlat után nekem nem nagyon tudnak újat tanítani az iskolában. Tévedtem, ezt el kell ismernem! A tanultakat azonnal tudtam alkalmazni a munkahelyemen, hogy melyik működik, melyik nem.”
A mi közös történeteink (Hevesi Katalin, BGSZC Szent István Technikum és Kollégium)
„A 3 tanóra célja az volt, hogy év végén játékosan fejlessze a diákok íráskészségét, fantáziáját, kreativitását, valamint a társakkal való együttműködést, ön- és társértékelést. Másodlagos célunk az volt, hogy az osztály másik felének, a kezdő angolosoknak nyári olvasmányokat készítsünk. … A tanév során kiderült számomra, hogy ebben a csoportban a legtöbb diák nagyon szeret olvasni és írni is, tehát ez nekik egy jó, testhezálló, érdekes feladat, nem pedig kínszenvedés. Az angol nyelvi tudásuk is többségében megfelelő, képesek az önálló és a kooperatív munkára is, és kedvelik egymást annyira, hogy pozitív jellegű véleményük megfogalmazásakor a társaik fejlődését tartják szem előtt, nem sértegetni akarnak.”
Tanulási eredmény: „felelősség: belehelyezkedés egy másik történetbe, amit folytatni kell, együttműködés”
Tanulói önértékelés: „Segíthettünk egymásnak, ha már mindenki tudott egy kicsit kész is lett egy jó, vicces szöveg”
Vélemény, hozzászólás?