• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / E-tananyag / Szentgyörgyvölgyi Fruzsina és Czibók Péterné

Szentgyörgyvölgyi Fruzsina és Czibók Péterné

június 10, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

A Budai Gimnáziumból érkezett három pályázat…

Les belles infidéles. G.B.Shaw szerint A fordítás olyan, mint a nő (Czibók Péterné és Szentgyörgyvölgyi Fruzsina, BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium)

„A nyelvtanulás, nyelvtanítás egyik legizgalmasabb, egyszersmind legnehezebb része a fordítás megtanulása és megtanítása. A nyelvtudás, egy idegen nyelv megértése és annak helyes használata nem egyezik a fordítás képességével, bár, különösen a tanulás kezdeti szakasza egyértelműen az újonnan tanult nyelv és az anyanyelv (vagy már megtanult nyelv) megfeleltetésén alapszik. … A projekt, amely az angol nyelvben előforduló állandósult hasonlatokat vizsgálja, kettős célt tűz ki: egyrészt a diákok szókincsének bővítését (30 a beszélt nyelvben legelterjedtebb állandósult hasonlat megtanítását), másrészt a Google fordító magyar applikációjának fejlesztését a diákok közös munkájának segítségével.”

Tanulási eredmény: „Kiválasztja a megfelelő lexikai elemeket és előkészíti a munkálatokat feldolgozás céljára”

Tanulói önértékelés: „Subtitle író szeretnék lenni, így kifejezetten élveztem ezt a feladatot. Azt is megtanultam, hogy a szószerinti fordítás nem jó, sőt sokszor félrevezető.”

Erdőszentgyörgytől Nagy-Britannia trónjáig (Szentgyörgyvölgyi Fruzsina, BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium)

„Mielőtt elkezdtünk volna beszélgetni magáról a történelmi királyi családról, szükséges volt áttekintenünk a családfa alap szókincsét. Ezt a legegyszerűbben, függetlenül a korcsoporttól, egy családfa rajzolással kezdtük el. Lehetett jelentkezni, ki szeretné bemutatni a saját családfáját, akinek elég szerteágazó és bővelkedik rokoni kapcsolatok sokaságával. Az interneten több családfa tölthető le ingyenesen, így az egyik lehetőséget kiválasztva, elkezdtük felrajzolni rá a családtagokat és magát a tanulót is.”

Tanulási eredmény: „A tanuló ismeri a családfa elemeit, megérti a családi kapcsolatokat”

Tanulói önértékelés: „Sosem hallottam Rhédey Klaudiáról. Furcsa érzés volt megtudni, hogy magyar szál is kötődik a brit királyi családhoz. Örülök, hogy hallottam erről, műveltebbnek érzem most magam.”

Levélírás együtt! Működik! (Szentgyörgyvölgyi Fruzsina, BGSZC Budai Gimnázium és Szakgimnázium)

„A google classroom segítségével a csoporttagok csak az általuk javítani kívánt levelet kapják meg. Ezután osztom ki a szerepeket és az útmutató azon részét, amely tartalmazza a rá vonatkozó szempontok értékelését. Minden szereplő a szerepeik révén aktív résztvevői a javításnak és pontozásnak. A szerepek nem egymás alá vagy fölé rendeli őket, hanem pontosan ugyan olyan súlyú a fontossága. A tanuló megtanul „más fejével gondolkodni”, „más szemével látni”.”

Tanulási eredmény: „Gondolatokról és problémamegoldásokról értékelést készít.”

Tanulói önértékelés: „Megszerettem a levélírást. Sikerült megértenem a lényegét. Annak is örülök, hogy a többiek segítettek is. Bár először féltem, mert éreztem a felelősség nyomását a vállamon, de ez hamar elmúlt, kb a 10 levélnél.”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019