Újabb két hunfalvys pályázat:
Egymásra utalva (Pankotai Beáta, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„A Városligetbe, a Műcsarnok elé szerveztem meg a találkozót, innen indult maga a csapatépítés. Az osztályt két csoportra osztottam. Az eligazítás során elmondtam, hogy az lesz a feladat, hogy innen a két csapat két különböző útvonalon eljusson egy célpontba. A két csoport két különböző útvonalon fog gyalogolni, és kb. egy óra múlva ugyanazon a célállomáson fog találkozni. Két szakasz között lesz egy-egy állomás, ahol egy színes szalaggal átkötött feladatlapot találnak, aminek az egyik oldalán egy nagy, színes betű szerepel, a másik oldalán pedig egy a korábban említett gimnasztikai rajzírással leírt három feladat, illetve három szöveges gimnasztikai feladvány. A feladatokat az állomásokon kell megoldani. … A közös teljesítmény után ellenőriztettem a feladványokat. Minden csapat a másikét javította, aminek hatalmas nevetés lett a vége.„
Tanulási eredmény: „A digitális oktatásban szerzett tudást értelmezték a diákok. Képesek voltak a lerajzolt gimnasztikai elemeket szöveges formában leírni és a szöveges feladatokat rajzírással lerajzolni. Az egyes állomásokon kapott feladatok megoldásánál szakszerűen használták az új ismereteket.”
Tanulói önértékelés: „A sportról azt tudtuk, hogy nehéz és versenyezni kell, de jó volt érezni, hogy sportolunk, és mégsem küzdünk, hanem segítjük egymást.”
Mindenkinek lehet egy jó napja! (Csányi Tibor, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„„Mindenkinek lehet egy jó napja!” mondtam az óra végén majd hallottam, ahogy pillanatról pillanatra egyre több diáknak esett le az álla, és mosolyogva léptek ki a Meetből. Egy különleges online matematika órát szeretnék bemutatni egy 9. osztályos csoportban: „Mindenkinek lehet egy jó napja” mondtam az óra elején majd hozzátettem, hogy kukkantsanak be az emailjeikbe és ha valakik különmennének szekciószobába, akkor szóljanak. „Jó szórakozást!” A postafiókjukban a következőhöz hasonló email várta őket: … Az óra előkészülete elég hosszadalmas volt, mert az e-krétából ki kellett gyűjtenem a tanulók születésnapjait, majd le kellett, gyártanom 12 egyenletrendszert. Ezek után mindenkinek két személyre szabott emailt kellett gyártanom. Ezt a YAMM Google kiegészítővel viszonylag kevés munkával meg tudtam oldani. Egész órán szinte egy szót sem kellett szólnom, a tanulók maguk végiggörgették a tanórát. A megosztott táblázatot és a rajztáblát kreatívan használták. Mennyiségében a fejenként megoldott feladatok száma kevés, de fejlődött a kommunikációjuk, együttműködésük. Jó volt látni, ahogy vitáznak, dolgoznak!”
Tanulási eredmény: „A tanuló képes megoldani kettő vagy többismeretlenes lineáris egyenletrendszert”
Tanulói önértékelés: „Nagyon jól éreztem magamat. Gondolkodtató és mókás volt. Tetszett a csoport munka.”
Vélemény, hozzászólás?