Maulik Ágnes és Pataki Ivett a Belvárosiból, Szabó Orsolya a Széchenyiből küldte be pályázatát.
Nyári kalandok (Maulik Ágnes és Pataki Ivett, BGSZC Belvárosi Technikum)
„igyekeztünk olyan feladatot kitalálni, ami lázba hozza őket, beindítja képzeletüket: minden csapatnak meg kellett terveznie egy négyhetes bel-, vagy külföldi, diákmunkával egybekötött nyaralást a munkavállalói idegen nyelv (angol) tantárgy keretein belül. A feladatot pénzügyes és logisztikus osztályban is megvalósítottuk. A négy tanórás blokkunkat a Google Meet felületen, online óravezetéssel valósítottuk meg, ahol a kooperatív differenciálás elvét követve csoportmunkában oldottak meg projektfeladatot a tanulók. Egy ilyen időszakban különösen fontos, hogy a diákok gyakorolják a kooperatív csapatmunkát. Az, hogy a csoportokon belül a diákok maguk döntik el, ki mit vállaljon, feltételezi a csapattagok ismeretét, lehetőséget biztosít a folyamatos kommunikációra, sőt: szükségszerűvé teszi az interakciót a tanulók között.”
Tanulási eredmény: „Kreatív gondolkodás használata: a kutatómunka eredményét az angol nyelvi ismereteit felhasználva egységbe szervezi.”
Tanulói önértékelés: „Nem a csapatmunka a kedvencem, de ezt a feladatot kifejezetten élveztem. Jó volt egy kicsit kiszabadulni a karanténból, ha csak képzeletben is. Szívesen elmennék erre a nyaralásra így négyesben a csapatommal a valóságban is. Jó sok pénz kéne hozzá, szóval esélytelen😊”
Receptgyűjtemény e-book (Szabó Orsolya, BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Technikum)
„A receptgyűjtemény ebook formátumban való elkészítésének ötlete onnan fakad, hogy van egy Erasmus-os csoportom (szakkör), akik szeretnének az Erasmus programban részt venni és angol nyelvből fejlődni, hogy a mobilitások során a kommunikáció gördülékenyen menjen. A csoport 9-10. évfolyamos tanulókból áll, eleinte 30 fő, később 23 főre apadt a létszám. ☹ A tanulók többsége turisztikai technikus képzésre jár, és az alapvizsgán néhány receptet meg is kell főzniük, így ez az összetett projektfeladat megvalósítása is segíti őket a sikeres alapvizsga letételére. A 13. év végi technikusi vizsgákon bemutatandó portfóliójukban is meg tudják jeleníteni ennek a feladatnak a megoldását.”
Tanulási eredmény:„elismeri a tanulóközösségben rejlő lehetőségeket”
Tanulói önértékelés: „Nekem nagyon tetszett ez a feladat. A csapatmunka miatt (is):mindenkinek volt valami „kisebb” feladata és ebből lett egy egész. Persze a tanárnő is nagyon sokat dolgozott rajta, ami szerintem rájuk fért rendesen. 🙂 Nekem személy szerint nem volt gond a megértéssel. Én a magyar recepten dolgoztam, ami nem volt vészes. Talán, hogy meg legyen a tökéletes recept. Veszekedés szerencsére nem alakult ki, hogy ki mit csináljon :)). Nagyjából mindenki időben elkészítette a feladatát, a végén volt egy kis bonyodalom, de megoldodott . Ha nagyon akarjuk, akkor meg tudjuk oldani a problémákat közös erővel! Köszönöm tanárnő az idei évet, nagyon izgalmas volt!”
Vélemény, hozzászólás?