A Békésyből és a Vásárhelyiből érkezett pályázatok:
Étterem nyitás – Balaton (Gulácsi-Biczó Georgina, BGSZC Békésy György Technikum)
„Két fontos problémakör fogalmazódott meg bennem, az egyik az alkalmazott office programok tanulók gondolkozására gyakorolt hatása. Alapvetően a linearitás jellemzi ezeket a programokat, a strukturált, rendszerszintű, nagyobb komplexitást igénylő feladatmegoldásokra nem optimális, ha a feladat megoldásához elengedhetetlen a transzparencia. Amennyiben olyan platformra „kényszerítjük” a gyermeket, ahol nonlineáris gondolkodást kell alkalmazni, akkor kognitív képességeit is jelentősen fejleszteni tudjuk, illetve a problémamegoldó képességük is fejlődik. Rendszerszemléletet kell átadni, így elkerüljük a magolt lexikális ismeretek túlsúlyát az oktatási folyamat során.”
Tanulási eredmény: „konszenzusos választás az eredmény érdekében”
Tanulói önértékelés: „Nekem tetszett ez a projekt. Élveztem a csoportmunkát, nem volt megterhelő. Szerintem abszolút jól meg lehetett csinálni, nem voltak nagyobb gátak, el lehetett engedni a fantáziát a tervezgetésnél. Hasznos volt, legalább megismerkedtem ezzel az oldalával is a vendéglátásnak, marketingnek. Nem tudtam, hogy ennyire érdekes lehet egy ilyen étterem elméleti háttere.”
Kooperatív tevékenykedtetés online és hibrid formában (Gombkötő Csaba, BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum)
„A két lebonyolított csoportmunka közül az első tudásteremtést képvisel, mert olyan ismereteket kellett összegyűjteni, amelyekről az órán még nem beszéltünk és csak képességekben kapcsolódott a tanultakhoz (szövegértés, verselemzés, fogalmazás). Ebben a csoportmunkában az irodalmi emlékezet konkrétumainak, a nemzeti sírkerteknek, az irodalmi nagyságok síremlékeinek kellett utánajárni. A második csoportmunka az elsőnél sokkal inkább kapcsolódott a tanultakhoz. Ez a csoportmunka csak részben tekinthető tudásteremtésnek, mert együtt átvettük előtte az európai romantikát és Puskin Anyegin című verses regényét is érintettük.”
Tanulási eredmény: „kortárs vezető elfogadása, együttműködő hozzáállás”
Tanulói önértékelés: „A csoportvezetőnk korrekt és elszánt tervei a feladat kiosztására nagyon jó hatással voltak rám és ezt a csapaton is látni lehetett, mert mindenki rendesen és ügyesen dolgozott.”
Vélemény, hozzászólás?