• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Gulácsi-Biczó Georgina és Gombkötő Csaba

Gulácsi-Biczó Georgina és Gombkötő Csaba

június 10, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

A Békésyből és a Vásárhelyiből érkezett pályázatok:

Étterem nyitás – Balaton (Gulácsi-Biczó Georgina, BGSZC Békésy György Technikum)

„Két fontos problémakör fogalmazódott meg bennem, az egyik az alkalmazott office programok tanulók gondolkozására gyakorolt hatása. Alapvetően a linearitás jellemzi ezeket a programokat, a strukturált, rendszerszintű, nagyobb komplexitást igénylő feladatmegoldásokra nem optimális, ha a feladat megoldásához elengedhetetlen a transzparencia. Amennyiben olyan platformra „kényszerítjük” a gyermeket, ahol nonlineáris gondolkodást kell alkalmazni, akkor kognitív képességeit is jelentősen fejleszteni tudjuk, illetve a problémamegoldó képességük is fejlődik. Rendszerszemléletet kell átadni, így elkerüljük a magolt lexikális ismeretek túlsúlyát az oktatási folyamat során.”

Tanulási eredmény: „konszenzusos választás az eredmény érdekében”

Tanulói önértékelés: „Nekem tetszett ez a projekt. Élveztem a csoportmunkát, nem volt megterhelő. Szerintem abszolút jól meg lehetett csinálni, nem voltak nagyobb gátak, el lehetett engedni a fantáziát a tervezgetésnél. Hasznos volt, legalább megismerkedtem ezzel az oldalával is a vendéglátásnak, marketingnek. Nem tudtam, hogy ennyire érdekes lehet egy ilyen étterem elméleti háttere.”

Kooperatív tevékenykedtetés online és hibrid formában (Gombkötő Csaba, BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum)

„A két lebonyolított csoportmunka közül az első tudásteremtést képvisel, mert olyan ismereteket kellett összegyűjteni, amelyekről az órán még nem beszéltünk és csak képességekben kapcsolódott a tanultakhoz (szövegértés, verselemzés, fogalmazás). Ebben a csoportmunkában az irodalmi emlékezet konkrétumainak, a nemzeti sírkerteknek, az irodalmi nagyságok síremlékeinek kellett utánajárni. A második csoportmunka az elsőnél sokkal inkább kapcsolódott a tanultakhoz. Ez a csoportmunka csak részben tekinthető tudásteremtésnek, mert együtt átvettük előtte az európai romantikát és Puskin Anyegin című verses regényét is érintettük.”

Tanulási eredmény: „kortárs vezető elfogadása, együttműködő hozzáállás”

Tanulói önértékelés: „A csoportvezetőnk korrekt és elszánt tervei a feladat kiosztására nagyon jó hatással voltak rám és ezt a csapaton is látni lehetett, mert mindenki rendesen és ügyesen dolgozott.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Békésy, Vásárhelyi

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019