Három tanár, két pályázat: Hunfalvy ismét
Búzaszemek átlagáron egy silóban, avagy a számvitel különös rejtelmei (Fábics István, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„A tizedik évfolyamon ekkor már tanult anyag a tárgyi eszközök elszámolása, az osztály túl van a témazáró dolgozaton. Az újdonság a feladatban a készletek értékelése, azon belül is kreatív gondolkodásmódot és beleérző képességet igényel annak a problémának a megfejtése, hogy értékesítéskor a készlet kivezetése egy siló esetén úgy történik, hogy a búzaszemek összekeveredése miatt nem tudjuk megmondani (jelentős egyszerűsítéssel élve természetesen, és általánosságban), hogy mely beszerzésből származik, ezért célszerű átlagárat képezni. Az egyes szobákban a feladat első részének lekönyvelése után a csoportok eljutottak arra a szintre, hogy érzékelték a problémát és tudatosították, hogy ezt még nem tanultuk. Volt olyan kiscsoport, ahol megszületett a helyes válasz a készlet kivezetésekor történő ELÁBÉ (eladott áruk beszerzési értéke) meghatározására átlagáron. Minden kiscsoport a kreatív közös gondolkodás során kapott tanári segítséget is úgy, hogy váltogattam a jelenlétem az egyes online szobák között.„
Tanulási eredmény: „az eredmény meghatározásával be akarja mutatni az ügylet hasznosságát”
Tanulói önértékelés: 5 fokozatú skálán a tanulók 77,8%-a jelölte a 4-es, illetve az 5-ös választ a következő állításra: „Megértettem, hogy a búza siló hogy működik és mi köze a számvitelhez.”
„Zöld-buli” (Forgács Balázs és Galgóczy Gábor, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„Az első órán a beszélgetésünk abból indult ki, hogy az egyik diák megkérdezte, hogy régebben (a történelemben) is felmerült-e már ez a kérdés. Ekkor jutott eszembe, hogy a magyar népmesék jellegzetes motívuma az, hogy az aranytojást tojó tyúkot nem okos dolog megenni. Ebből indítottuk a kerekasztali megbeszélésünket. Az osztályt 2 csoportra osztottuk (egyéni döntés szerint választottak), az egyik a természeti tőke, a másik a pénzügyi-emberi tőke szempontjából kapott vitaindító gondolatokat…”
Tanulási eredmény: „önálló javaslatokat fogalmaz meg a kihívásban”
Tanulói önértékelés: „élveztem ezt a 2 napot sok új információhoz jutottam”
Vélemény, hozzászólás?