• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Dr. Nagyné Oláh Eszter

Dr. Nagyné Oláh Eszter

június 10, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Újabb két pályázat bemutatása a Vargából:

Kétperces érvelés „Amit tapasztalsz, érzesz és tanulsz, Évmilliókra lesz tulajdonod.” (Dr. Nagyné Oláh Eszter, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum)

„A felkínált tételmondat-listából (amely a diákok által javasolt tételmondatokkal kiegészíthető) választanak a tanulók egy témát, amely mellett vagy ellen érvelnek összesen 2 perces beszédben. Ezek a témák társadalmi, kulturális, gazdasági vagy közéleti kérdéseket érintenek. Többnyire egyébként is megosztóak, eleve vitaindító jellegűek. (Pl. A környezettudatosság luxus./Tiltsuk be az állatokon való kísérletezést!/A tapasztalat a legjobb tanár./Az ünnepekre szükség van.) Ezeket a tételmondatokat jó előre osztottam meg a tanulókkal, most éppen a Classroomban, úgy, hogy lássák egymás hozzászólásait és így elkerülhető volt, hogy ugyanazt a témát többen is válasszák. Amennyiben mégis volt erre példa, megbeszéltük, hogy ki érvelne a tételmondat mellett és ki inkább ellene. Minden esetben megnyugtató konszenzusra jutottunk a diákokkal.”

Tanulási eredmény: „A diákok felismerik az adott kommunikációs helyzetet, s arra írásban és szóban is adekvátan válaszolnak.”

Tanulói önértékelés: „Nekem viszonylag sok téma tetszett, ezért könnyen tudtam választani közülük. Nagy gondot a feladat nem okozott, de készülni, kutatni kellett hozzá, hogy sikeres legyen. Nekem a legnehezebb feladat a felmondás volt, mivel elég szégyenlős vagyok, de ha fel kell mondani, hát fel kell mondani. Nekem tetszett a tanulói értékelés is, mivel így tanulhatunk egymás hibáiból és szerintem ez tetszett a legjobban. Ez a feladat online is simán elvégezhető volt és segített gyakorolni a szóbeli vizsgához.”

„Uram! A késemért jöttem…” A budapesti zsidónegyed inspirálta projekthét irodalmi vonatkozása (Dr. Nagyné Oláh Eszter, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum)

„A témahét középpontjában budapesti zsidónegyed, a századforduló művészete áll. A tanulók megkapták a projekthét tematikáját a Classroomban, hiszen voltak otthoni és iskolai csapatok is. A napi „projekttermékeket” a Classroomban kellett a csapatoknak rögzíteniük. Az első napon ráhangolódtak a csapatok a közös munkavégzésre csapatjelképek és szecessziós ruhatervek készítésével. Ezt követően budapesti városi túrán vettek részt idegenvezető kolléganőm segítségével. … A munka egésze során monitoroztam a csoportok munkáját. Lelkesen dolgoztak terveik megvalósításán. Az otthon maradt tanulók is gondosan töltögették fel munkáikat a virtuális tanterembe. Úgy érzem, szerették ezt a fajta feladatmegoldást. Mindenféle érdeklődésű tanuló talált olyan feladatot, amiben ki tudott teljesedni.”

Tanulási eredmény: A diákok képesek lesznek gondolataikat írásban és szóban is pontosan és elegánsan, illetve az adott kommunikációs helyzetnek megfelelően megfogalmazni

Tanulói önértékelés: „A feladatok összességében jók voltak. Teljes mértékben teljesíthetők voltak. Ami miatt egy kicsit nehezebb volt, az maximum az idő. Hiszen nem volt sok a feladat, de annál hosszabb volt. Nekem kifejezetten tetszettek a feladványok, hiszen kellett hozzá kreativitás, kitartás és tudás is.”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019