Újabb két pályázat bemutatása a Vargából:
Kétperces érvelés „Amit tapasztalsz, érzesz és tanulsz, Évmilliókra lesz tulajdonod.” (Dr. Nagyné Oláh Eszter, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum)
„A felkínált tételmondat-listából (amely a diákok által javasolt tételmondatokkal kiegészíthető) választanak a tanulók egy témát, amely mellett vagy ellen érvelnek összesen 2 perces beszédben. Ezek a témák társadalmi, kulturális, gazdasági vagy közéleti kérdéseket érintenek. Többnyire egyébként is megosztóak, eleve vitaindító jellegűek. (Pl. A környezettudatosság luxus./Tiltsuk be az állatokon való kísérletezést!/A tapasztalat a legjobb tanár./Az ünnepekre szükség van.) Ezeket a tételmondatokat jó előre osztottam meg a tanulókkal, most éppen a Classroomban, úgy, hogy lássák egymás hozzászólásait és így elkerülhető volt, hogy ugyanazt a témát többen is válasszák. Amennyiben mégis volt erre példa, megbeszéltük, hogy ki érvelne a tételmondat mellett és ki inkább ellene. Minden esetben megnyugtató konszenzusra jutottunk a diákokkal.”
Tanulási eredmény: „A diákok felismerik az adott kommunikációs helyzetet, s arra írásban és szóban is adekvátan válaszolnak.”
Tanulói önértékelés: „Nekem viszonylag sok téma tetszett, ezért könnyen tudtam választani közülük. Nagy gondot a feladat nem okozott, de készülni, kutatni kellett hozzá, hogy sikeres legyen. Nekem a legnehezebb feladat a felmondás volt, mivel elég szégyenlős vagyok, de ha fel kell mondani, hát fel kell mondani. Nekem tetszett a tanulói értékelés is, mivel így tanulhatunk egymás hibáiból és szerintem ez tetszett a legjobban. Ez a feladat online is simán elvégezhető volt és segített gyakorolni a szóbeli vizsgához.”
„Uram! A késemért jöttem…” A budapesti zsidónegyed inspirálta projekthét irodalmi vonatkozása (Dr. Nagyné Oláh Eszter, BGSZC Varga István Közgazdasági Technikum)
„A témahét középpontjában budapesti zsidónegyed, a századforduló művészete áll. A tanulók megkapták a projekthét tematikáját a Classroomban, hiszen voltak otthoni és iskolai csapatok is. A napi „projekttermékeket” a Classroomban kellett a csapatoknak rögzíteniük. Az első napon ráhangolódtak a csapatok a közös munkavégzésre csapatjelképek és szecessziós ruhatervek készítésével. Ezt követően budapesti városi túrán vettek részt idegenvezető kolléganőm segítségével. … A munka egésze során monitoroztam a csoportok munkáját. Lelkesen dolgoztak terveik megvalósításán. Az otthon maradt tanulók is gondosan töltögették fel munkáikat a virtuális tanterembe. Úgy érzem, szerették ezt a fajta feladatmegoldást. Mindenféle érdeklődésű tanuló talált olyan feladatot, amiben ki tudott teljesedni.”
Tanulási eredmény: A diákok képesek lesznek gondolataikat írásban és szóban is pontosan és elegánsan, illetve az adott kommunikációs helyzetnek megfelelően megfogalmazni
Tanulói önértékelés: „A feladatok összességében jók voltak. Teljes mértékben teljesíthetők voltak. Ami miatt egy kicsit nehezebb volt, az maximum az idő. Hiszen nem volt sok a feladat, de annál hosszabb volt. Nekem kifejezetten tetszettek a feladványok, hiszen kellett hozzá kreativitás, kitartás és tudás is.”
Vélemény, hozzászólás?